BRŽE IZGUBITE KILOGRAME Evo što trebate jesti za bolji metabolizam

Upalite glazbu, osjetite svaki zalogaj koji stavite u usta i dobro ga prožvačite, što god da jedete.

Ilustracija // Foto: Pixabay.com

Još smo davno u školi učili da probava počinje u ustima. Slina i žvakanje razlažu hranu i olakšavaju joj put prema želucu. No, često preskačemo taj dio, koncentrirajući se samo probavljanje hrane u želucu, pogotovo kad nas nakon većih količina hrane zaboli.

Za taj početni, vrlo važan korak, trebali bismo sjesti i jesti u miru, ne s nogu, ispred TV-a, računala ili u društvu nervoznih ljudi. Upalite glazbu, osjetite svaki zalogaj koji stavite u usta i dobro ga prožvačite, što god da jedete. Prerano gutanje hrane narušava cijeli probavni proces, stoga prožvačite zalogaj 15-20 puta da ju što bolje usitnite, piše 24 sata.

U boljoj probavi, bržem metabolizmu i gubitku kilograma mogu vam pomoći i ove namirnice:

Ljuta hrana
Kapsaicin, glavni sastojak ljute crvene paprike potaknut će želučane sokove i povećavati dotok krvi do stijenki želučane sluznice. Ljuta papričica ima i drugih benefita, od toga da djeluje protiv depresije zbog hormonalnih procesa koji donose osjećaj ugode. Zato tortilje ili bolonjez sljedeći puta obavezno popipajte s malo (više) čilija.

Limun
Lagan poticaj probavnom sustavu daje limun, a pogotovo je djelotvoran ako polovinu iscijedite u čašu mlake vode i popijete natašte, otprilike pola sata ili sat prije nego doručkujete. Ako ovo uvedete u svakodnevnu rutinu pospješit ćete proizvodnju probavnih sokova u želucu.

Komorač
Sjemenke su bogate terpenoid anetolom koji se oslobađa kad ih se gricka. Taj sastojak poboljšava peristaltiku crijeva i zaustavlja grčeve. Sjemenke su odlične i protiv nadutosti, a mogu smiriti i pokvaren želudac. Sjemenke komorača možete popržiti i grickati, ili ih sirove posipati preko jela.

Fermentirana hrana
Fermentirana je hrana bogata hranjivim sastojcima, enzimima i dobrim bakterijama, te poboljšava održavanje oko 400 crijevnih bakterija. Tim dobrim bakterijama izrazito se doprinosi boljem stanju probavnog trakta. Procesom fermentacije proteini, ugljikohidrati i masti iz namirnica razgrađuju se na jednostavnije elemente koji su lakše probavljiviji. Stoga posegnite za kiselim zeljem, kiselom repom, jogurtom, kefirom i sličnom hranom.

Đumbir
Đumbir ublažava i mučnine, te opušta probavni trakt i dopušta hrani da prolazi kroz njega glatko, bez zadržavanja. Ujedno, pomaže i boljoj apsorpciji hrane. Osim čaja, možete grickati komadić đumbira prije većeg obroka.

Ne propustite: