ELEKTRIČNI BICIKL GREYP Sven Hrešić iz Čakovca predstavio bicikl vrijedan više od šest tisuća eura

"Malo je skuplji, ali u njega je ugrađena najnaprednija tehnologija. Većinom se električni bicikli upale i pomažu u vožnji, a ovaj ima mogućnost od snimanja do slaganja rute. Ima krug na karti preko GPS-a uzme proračun uzbrdice i nizbrdice, te napravi krug do najdalje točke, ali da se opet vrati u točku od koje si krenuo", rekao je Sven.

Fotografija preuzeta s Međimurskih novina

Sven Hrešć iz Čakovca 21-godišnji je student na Fakultetu strojarstva i brodogradnje u Zagrebu, a upravo je on među prvima u Čakovcu koji vozi novi električni bicikl Greyp koji je u vlasništvu Rimac Automobila, pišu Međimurske novine.

“Trebale su četiri godine intenzivnog istraživanja, razvoja i testiranja kako bismo ga razvili. Odlike sustava i same tehnološke platforme, važnije su od samog proizvoda. Za razliku od tradicionalnih biciklističkih kompanija, umjesto opremanja bicikla električnim pogonom, mi smo bicikl razvili oko pogona, senzorike i stalnog pristupa internetu. Vjerujem da smo na jedinstven način spojili biciklističke i digitalne komponente, integrirali senzoriku i kamere, umrežili bicikle, razvili mobilnu aplikaciju i tako stvorili potpuno novo iskustvo vožnje bicikla. Ako možemo zanemariti skromnost na trenutak, ovo je prekretnica za biciklističku industriju”, izjavio je na predstavljanju direktor Greyp Bikes i Rimac Automobila Mate Rimac.

Sven radi kod Mate Rimca, a na intervju je stigao s novim pametnih biciklom i objasnio to novo čudo biciklističke i digitalne tehnologije. Sven je student treće godine FSB-a konstrukcijski smjer, a prilika za posao kod Rimca ukazala mu se već na prvoj godini fakulteta. Za posao smatra da će mu itekako dobro doći u njegovom životopisu. Naime, njegova uloga u tvrtki je testiranje bicikla.

“Moj posao je voziti bicikl, testirati ga i vratiti ako nađem grešku, a kad ju oni isprave dobijem je ga natrag na vožnju i tako u krug. Do sada sam isprobao sve modele, od najslabijeg do najjačeg, ali najviše sam vremena proveo na prototipu”, kaže Sven Hrešć.

Sven ističe kako je najveća razlika u zadovoljstvu kad se voziš na uzbrdicu, jer se ne mučiš. Model koji trenutačno testira može ići na 25 kilometara na sat.

“Ovaj bicikl je limitiran na 25 kilometara na sat, a najjači modeli mogu postići brzinu do 45 kilometara na sat. To znači da se bez znoja i napora u brijeg voziš 45 na sat. Najveći gušt mi je s njim ići na Sljeme, kad idem gore vozim na bateriju, kad se spuštam vozim normalno bez “pomoći”. Meni je to opuštajuće i uživancija, ja u tome vidim prednost”, ističe Sven.

Uzbudljivi električni bicikl nakrcan je hrpom pametnih funkcija, a između vozačevih nogu ostaje dovoljno prostora za bateriju. Kablovi i sajle za kočnice provedene su kroz ramu bicikla, a interno provođenje žica ne samo da izgleda bolje, već i štiti kablove i sajle kočnica od mogućih oštećenja koja se mogu dogoditi na prilikom vožnje.

Fotografija preuzeta s Međimurskih novina

U bicikl je ugrađena impresivna tehnologija. Na njemu se nalazi i ležište za mobitel, kojeg Greyp naziva eSTEM, s ugrađenim kamerama okruženim raznim senzorima i LED osvjetljenjem. Uz to e-bike ima i eSIM sposobnost zbog čega je konstantno spojen na internet. Ovo mu omogućuje snimanje vožnji ili streamanje direktno na internet.

Cijena ovakvog bicikla kreće se od šest i pol do sedam i pol tisuća eura. Sastoji se od baterije, elektromotora, te softvera.

“Malo je skuplji, ali u njega je ugrađena najnaprednija tehnologija. Većinom se električni bicikli upale i pomažu u vožnji, a ovaj ima mogućnost od snimanja do slaganja rute. Ima krug na karti preko GPS-a uzme proračun uzbrdice i nizbrdice, te napravi krug do najdalje točke, ali da se opet vrati u točku od koje si krenuo”, rekao je Sven.

Izgledom više podsjeća na motor nego bicikl, a Sven kaže da upravo ovaj model koji vozi Tomasa može prestići bez problema.

“Neobičan je, jer smo svi naučeni da se “normalnim” biciklom mučiš uz vjetar i uzbrdicu. E-bike uvijek vozi 25 kilometara na sat, bez obzira na težinu terena i uvjete”, kaže Sven i dodaje kako e-bike ima i vrlo izdržljivu bateriju.

“Sve ovisi o načinu vožnje, ali primjerice vozio sam od stana u Zagrebu do Sljemena, što je recimo 60 kilometara, od toga 10 kilometara uzbrdice i vratio se natrag s 50 posto baterije”, istaknuo je.

Fotografija preuzeta s Međimurskih novina
Fotografija preuzeta s Međimurskih novina
Fotografija preuzeta s Međimurskih novina
Ne propustite: