[FOTO] ‘CROATIAN CRUSHER’ Križevčanin Marko Palijan niže uspjehe u sve popularnijem natjecanju Gymkhana GRiD

Radi se o poligon utrkama, sastoje se od dvije paralelne staze na kojima su postavljene razne prepreke, najčešće od metalnih bačvi, guma pa čak i aviona.

Foto: Privatna arhiva

Marko Palijan križevački je automobilist poznat pod nazivom “Croatian Crusher”. Član je član Autokluba Dubrava iz Zagreba, a potvrdio je svoj nastup na ovogodišnjem svjetskom finalu natjecanja Gymkhana GRiD: European Gauntlet 2019 World Finals.

Veliko finale Gymkhana grid protekle se dvije godine održavalo u Južnoafričkoj republici, a sada se ponovno vraća u Europu, točnije, 7. rujna ove godine svjetski poznati automobilisti snagu će odmjeravati u glavnom gradu Poljske, Varšavi.

Međunarodni debi Gymkhana GRiD-a dogodio se na X Games u Los Angelesu 2013. godine. Radi se o poligon utrkama, sastoje se od dvije paralelne staze na kojima su postavljene razne prepreke, najčešće od metalnih bačvi, guma pa čak i aviona.

Utrku vozi dvoje natjecatelja istovremeno, paralelno jedan uz drugog, a brzi natjecatelj eliminira sporijeg. Svaki dodir prepreke donosi kaznu od dvije sekunde na završno vrijeme vožnje.

Tijekom vožnje vozači moraju manevrirati oko prepreka, moraju izvršiti obrate, okretaje od 180 i 360 stupnjeva i druge napredne manevre, a drifting se također potiče kada je korisno ili nužno.

Najpoznatiji promotor i jedan od pokretača Gymkhana GRiD utrka je Ken Block, a u samo nekoliko godina Gymkhana GrRiD postigla je ogroman uspjeh na globalnoj auto-moto sceni. Tome u prilog govori i kako se svake godine na Gymkhanu prijavljuje i sve više vozača svjetske klase kao što su Ken Block, Luke Woodham, Adam Elder, Danny Cross, Petter Solberg, Liam Doran, Andreas Bakkerud, Riku Tahko, Johan Kristofferson i ostali.

Marko Palijan unatoč sumnjičavosti ostalih u njegove sposobnosti dokazati kako može biti itekako uspješan u ovom sportu.

U prošla četiri natjecanja dva puta je nastupao u polufinalu vozeći svoj i automobil Marka Šafara (drugi član tima) dok se na natjecanjima u JAR-u s iznajmljenim automobilima, unatoč problemima s kojima se susretao, uspio održati među najboljima te je dva puta ušao u Top 16 vozača.

Takvim rezultatima u klasi vozila sa zadnjim pogonom i nastupom na svjetskom finalu pet godina za redom, Marko se dokazao kao najuspješniji vozač Gymkhane Grid s europskog tla. Uzmemo li u obzir i da je Marko jedini iz Hrvatske, ovakvi rezultati nisu samo njegov osobni uspjeh već i uspjeh za sav hrvatski automobilistički sport.

“Ove godine s povratkom natjecanja u Europu očekujem i povratak u rezultatski vrh iako je konkurencija svake godine sve jača i natječem se protiv višestrukih nacionalnih i svjetskih prvaka u driftu, reliju i srodnim disciplinama koji raspolažu višestruko većim budžetima i timovima, no mojem timu i meni to daje dodatnu motivaciju i snagu.
U Varšavi ću ponovo nastupiti s replikom BMW-a M3 E30 Marka Šafara koji je moj spotter i glavni mehaničar na Gymkhana Grid natjecanjima od mog prvog nastupa.
S tim automobilom nastupao sam 2016. godine na finalu Gymkhana Grid u Grčkoj i pokazao se jako konkurentan te od tada kontinuirano radimo na razvoju tog automobila da držimo korak s konkurencijom”, zaključio je Marko.

Foto: Privatna arhiva

Ne propustite:

1 komentar