FOTO Dodge Charger – preteča ‘muscle’ automobila

Dodge Charger je bio zamišljen kao svojevrsna konkurencija popularnom 'pony caru', Ford Mustangu te Ford Thunderbirdu.

Marko Murković // Foto: Klikaj.hr
Marko Murković // Foto: Klikaj.hr

Dodge Charger jedan je od prvih ‘muscle’ automobila čiji počeci izrade sežu u daleku 1964. godinu. Iako se službeno prvim muscleom smatra Pontiac GTO, Dodge je u američkoj autoindustriji odigrao veliku ulogu kada je tvornicu preuzeo Chrysler 1925. godine nakon smrti osnivača, braće Dodge.

Tada počinje uspon tvrtke kroz izradu vozila za američku vojsku. Nakon Drugog svjetskog rata Dodge je u suradnji s Chryslerom razvio nekoliko automobila među kojima od ranih 60-ih i nekoliko muscle-a gdje posebno mjesto zauzimaju Charger i Challenger, dva vrlo slična modela.

Dodge Charger je bio zamišljen kao svojevrsna konkurencija popularnom ‘pony caru’, Ford Mustangu te Ford Thunderbirdu. Od prve ideje 1964. godine, prošla je godina dana do prvog predstavljanja prototipa, a prvi je Charger rođen 1966. godine. U prve Chargere ugrađivani su agregati od 5.2 do 7.2 litre. Najjačem modelu maksimalna brzina bila je 150 milja, odnosno 240 kilometara na sat što je za ono vrijeme bilo i više nego odlična brzina.

Charger (b-body) je iste godine kada je i proizveden gurnut u vatru, u popularni NASCAR gdje je već u prvoj sezoni odnio čak 14 pobjeda. Do 1978. kada je prestala proizvodnja originalnog b-body Chargera, taj model doživio je tek minimalne promjene na karoseriji i unutrašnjosti koja je samo modernizirana u skladu s vremenom.

Danas se Dodge Charger proizvodi u potpuno izmijenjenom obliku ali s istom filozofijom. Brzi i žestoki američki automobil ‘bolesno’ snažnog V8 agregata s 465 konjskih snaga, ubrzanjem do 100 km/h za svega pet sekundi i maksimalnom brzinom od 282 kilometra na sat.

Najveća zanimljivost Chargera je ta što njegov moćan V8 agregat pri nižim opterećenjima može raditi na četiri cilindra, a pri većem broju okretaja i življoj vožnji motor se pretvara u pravu zvijer i iz štedljivog automobila postaje dosta žedan, kao i uostalom svi V8 amerikanci.

Ne propustite: