FOTO Ford Mustang – Ikona američke auto industrije

Kako su nas Ameri i naučili, ne treba tu očekivati previše šminke, jednostavno to je sirova snaga, glasna dernjava konja ispod haube i čisti užitak.

Marko Murković // Foto: Klikaj.hr
Marko Murković // Foto: Klikaj.hr

Mustang, simbol sirove snage, jednostavan, a ipak brutalan sportaš. Automobil je to koji je Fordu donio ogromnu popularnost kako u Americi tako i u Europi. Pogotovo posljednjih godina otkako je na tržište izbacio novu, modernu inačicu ovog automobila koji je više europski nego američki.

Davne 1964. godine iz Fordovog pogona izašao je prvi Mustang koji je bio predvodnik jedne posve nove generacije automobila, pony car-a koji je kasnije, 70-ih godina prerastao u muscle. Kasnije su se pojavili Camaro, Barracude i slični primjerci različitih proizvođača, no Mustang je ostao Mustang.

Do danas, Mustang je prošao kroz šest generacija i sa sigurnošću mogu reći kako je unatoč novoj tehnologiji koja je automobile dovela do savršenstva, ipak najupečatljiviji Mustang onaj stari, Shelby s kraja 60-ih godina prošlog stoljeća.

Već spomenuti pridjevi poput ‘divlji’ najbolje označavaju vozne karakteristike ovog muscle car-a. Po ograničenju, ovaj auto, iako snažan i nepredvidiv, može voziti i svaka curica, no kad se papučica gasa malo stisne, e tu već treba iskustva i znanja.

Ispod poklopca motora kroz povijest su se mijenjali različiti agregati, od najslabijeg sa 105 konja u prvom modelu, do najjačeg serijskog od čak 650 konja u Shelby-u iz 2012. godine. Izvanserijski modeli su ipak nešto drugo i ergela konja u njima višestruko je veća.

O udobnosti ovog automobila ne treba raspravljati. Dok je većina sportskih automobila pretvrda i nije napravljena za udobne vožnje i krstarenja već za piste, Mustang se svakako može pohvaliti upravo udobnošću.

Kako su nas Ameri i naučili, ne treba tu očekivati previše šminke, jednostavno to je sirova snaga, glasna dernjava konja ispod haube i čisti užitak. Ova posljednja rečenica vrijedila je za sve modele do posljednjeg koji je europsku premijeru imao u ožujku 2015. godine.

Najnoviji model izgleda bolje nego i jedan prije, napredovao je kako u tehnološkom tako i u svakom drugom smislu. Iako prelijep, mnogi će mu prigovoriti kako je izgubio onu čar sirovog, divljeg i teško ukrotivog amerikanca.

Moderna elektronika doprinijela je stabilnosti, a nove tehnologije i smanjenju potrošnje. Tako se u ponudi našao nešto štedljiviji 2.3 litreni eco boost agregat snage 314 konja, a jača verzija pod haubom ima 5.0 litreni V8 motor snage 418 KS.

Ne propustite: