FOTO Honda Civic – Tiha patnja većine muškaraca

Najpoželjniji Civic svakako je Type R. Ovaj auto s, recimo to tako, originalom ima zajedničko jedino vrlo sličan izgled, sve ostalo je daleko sportskije i nabrijanije.

Marko Murković // Foto: Klikaj.hr
Marko Murković // Foto: Klikaj.hr

Predstavljena davne 1972. godine, Honda Civic zasigurno je jedan od najlegendarnijih kompaktnih automobila na svijetu. Kroz do sada deset generacija, proizvodila se u 11, a prodaje se u 160 zemalja. Od prvog do posljednjeg modela ovaj je ‘hot hatch’ napredovao kako dizajnerski tako i tehnološki, te u svakom drugom smislu.

Civic je kao sportski kompakt već prvom inačicom osvojio muška srca. Golf, koji je vjerojatno jedini pravi konkurent Civicu, do sad je predstavljen u sedam generacija, dok su u Japanu ”odgojili” do sad čak deset generacija Civica. Unatoč tome Golf kod nas uživa daleko veću popularnost i teško da to bilo što može promijeniti.

Ipak kod mlađih vozača unazad nekoliko godina čini se kako je Civic zanimljiviji od svojeg konkurenta. Poželjan je u posljednje dvije generacije zbog svog dizajna i besprijekorne kvalitete, a u starijim izvedbama zbog pregršt mogućnosti dorada i prerada, kako samog izgleda tako i tuniranja motora.

Od 1972. godine do danas u svijetu je prodano više od 20 milijuna Civica. Posebno ga obožavaju Kanađani o čemu svjedoči i činjenica da je u toj sjevernoameričkoj državi 14 godina za redom bio najprodavaniji auto. Vole ga i amerikanci i europljani, a dive mu se i na Dalekom istoku.

Kad je ugledao svjetlo dana u zemlji izlazećeg sunca, pod poklopcem je Civic imao motor od svega 1.2 litre i samo 54 konjske snage. To je bilo dovoljno za tek 134 kilometra na sat što za ovakav auto i u ono vrijeme nije bilo loše. Što se sigurnosti tiče, imao je snažne disk kočnice sprijeda. U unutrašnjosti obilovao je opremom kako je to kod Honde i poznato. Bili su tu i detalji poput imitacije drva, radio uređaj, dodatna ventilacija, udobna sjedala i još štošta toga nalazilo se u prvom Civicu koji je svoju prvu zamjenu doživio 1980. godine.

U prošlom stoljeću proizvodilo se šest generacija Civica, a od sedme generacije, možemo reći, Civic je napravio veliki boom što tehnološki što dizajnom. Usporedimo li prvu i posljednju generaciju Civica lako možemo zaključiti kako je auto narastao u svakom smislu, ili se bolje rečeno, nabildao.

Posljednji Civic jedan je od najstabilnijih automobila svoje klase. O ukusima se ne raspravlja, no rijetki su koji će reći kako pomalo svemirski dizajn posljednjeg i pretposljednjeg Civica ne plijeni pažnju te kako nije lijep i poželjan. Vozne osobine koje pruža i oprema kojom se može pohvaliti su zadivljujuće u svakom smislu, a jedina zamjerka su za naše prilike previsoka cijena i još uvijek potrošnja goriva. Razlog tome je vjerojatno u činjenici što Honda za sada nije podlegla downsizing-u motora poput većine europskih proizvođača.

Najpoželjniji Civic svakako je Type R. Ovaj auto s, recimo to tako, originalom ima zajedničko jedino vrlo sličan izgled, sve ostalo je daleko sportskije i nabrijanije. No, Type R je neka sasvim druga priča koja zaslužuje poseban tekst.

Ne propustite: