FOTO Ima ih sedam, ali Golf je samo jedan

Popularnu jedinicu pokretali su benzinski motori zapremnine od 1.1 do 1.8 litara snage od 37 do 82 kilovata te dizelski 1.5 i 1.6-litreni agregati snage od 37 do 51 kilovat.

Marko Murković // Foto: Klikaj.hr
Marko Murković // Foto: Klikaj.hr

Davne 1974. godine počela je proizvodnja najprodavanijeg modela automobila svih vremena. Volkswagenov hatchback, Golf, osvojio je kroz sedam generacija srca gotovo 30 milijuna ljudi diljem kugle zemaljske. Najpopularniji i najlegendarniji model svakako je onaj prvi, famozna jedinica koja se proizvodila još i u cabrio te dostavnoj verziji.

Zbog svoje kvalitete i pouzdanosti, mnogi su se vlasnici prve generacije prilikom promjene automobila vodili logikom da postoji samo jedan izbor, a to je naravno Golf. Popularnu jedinicu pokretali su benzinski motori zapremnine od 1.1 do 1.8 litara snage od 37 do 82 kilovata te dizelski 1.5 i 1.6-litreni agregati snage od 37 do 51 kilovat.

S obzirom na relativno laganu karoseriju, ni najslabiji model benzinskog motora dostupnog u Golfu, ovaj auto nije činio tromim dok se za najslabiji dizel to ne može reći. Ipak, dizel je odlikovala mala potrošnja i velika izdržljivost.

Foto: netcarshow.com
Foto: netcarshow.com

Za one zahtjevnije, VW-ovi su inženjeri dvije godine nakon predstavljanja osnovnog modela Golfa, predstavili i njegovu sportsku izvedbu (GTI) s 1.6-litrenim benzincem od 110 konjskih snaga. Već spomenuta cabrio izvedba doživjela je ogroman uspjeh s čak 390 tisuća prodanih primjeraka.

Golf jedinica je ujedno i jedan od najprodavanijih cabrio modela uopće, a posebno je bio popularan u Americi i zapadnoj Europi. Uz Golf jedinicu veže se i jedna zanimljivost, a to je činjenica kako se u gotovo identičnom izgledu proizvodio sve do 2009. godine u Južnoj Africi.

Ovo je samo dokaz kako je svojim dizajnom bio daleko ispred vremena u kojem je nastao. Neiscrpna inspiracija bio je za tunere koji su ga oblikovali na različite načine, a sve s jednim ciljem – dati mu što agresivniji izgled.

O kvaliteti je bespredmetno raspravljati kad je Golf u pitanju, barem Golf prve generacije. Ovo naglašavam zbog činjenice da mnogi vlasnici četvrte, pete i šeste generacije nisu bili odveć zadovoljni onim što su dobili za svoj novac, no zato s druge strane ne sjećam se da sam igdje čuo neku pokudu na račun prve generacije Volkswagenovog bestsellera. Dovoljno je reći kako se jedinice nerijetko i danas mogu vidjeti na cestama, govori li to dovoljno o njihovoj dugovječnosti i kvaliteti, procijenite sami.

Ne propustite: