[FOTO] PRESSEDANOVA TRIBINA Novi projekt na Sveučilištu Sjever

Ideja Pressedanove tribine je zapravo ideja jednog prilično sveobuhvatnog branda, on čini jednu zaokruženu cjelinu slike, zvuka i sadržaja - ističe profesorica Irena Radej Miličić, kreativni pokretač Pressedanove tribine.

Pressedanova tribina s Tihomirom Ladišićem // Foto: Ivana Kos

Profesorica Irena Radej Miličić, kreativni pokretač Pressedanove tribine, u intervjuu je pobliže objasnila što je Pressedanova tribina, što čini ovaj novi novinarski projekt zanimljivim za Sveučilište Sjever te kako je nastajao.

Kako je nastala ideja za projekt?

Ideja za projekt se zapravo rađala sporo i nastajala je u obliku nekakve fermentacije dok se nije iskristalizirala kao ono rješenje koje je najjednostavnije, a samim time i najbolje. U jednom trenutku je naprosto nastao i taj podnaslov – studenti novinarstva razgovaraju s novinarima, to je najbolje i najjednostavnije rečeno da svi razumiju namjeru.

Koji je cilj ovog projekta?

Glavni cilj projekta je omogućiti studentima da se na neki način ‘bace’ uživo u neki svijet onoga što dobro novinarstvo stvarno jest. Tako smo otprilike osmislili prvih nekoliko sudionika. Novinari se razlikuju, a ja sam ih nastojala sugerirati kolegama novinarima, kolegama studentima po relevantnosti njihovog učinka. Zato je za početak Tihomir Ladišić bio prvi gost jer je on s uređivanjem N1 televizije donio jedan zaista radikalno novi pristup.

Jesu li se ostali studenti i drugi profesori pridružili ovom projektu?

Profesori nisu imali osobito mnogo vremena za to, naprosto zato što svi zaista jako puno rade i okupirani su sa svojim vlastitim projektima. Bilo je jasno da ne mogu u fazi fermentacije svakoga od kolega zamarati mikro koracima. Na odsjeku, na sjednicama odjela, u nekoliko navrata sam najavljivala ovaj projekt, upravo pod imenom Pressedanova tribina, no uvijek je dolazio na kraj sjednice, pod onu točku dnevnog reda ‘razno’. Zapravo za njega nije uvijek bilo vremena, sve dok projekt nije potpuno sazrio. Ideja je svakako da se što više ljudi uključi prijedlozima, realizacijom i sudjelovanjem u ovom formatu.

Spomenuli ste već naziv Pressedanova tribina, jeste li odmah osmislili naziv ili su postojale i neke druge varijante?

Zapravo i ne znam opisati kako je došlo do naziva projekta. Ovo je već peta godina otkad sam na Sveučilištu i palo mi je na pamet da bi bilo zgodno donijeti naše zelene fotelje, napraviti nešto drugačije. Kolege su usvojili ovu ideju i za početak pozvali i neke druge goste na te naše čuvene zelene fotelje. Ideja Pressedanove tribine je zapravo ideja jednog prilično sveobuhvatnog branda, on čini jednu zaokruženu cjelinu slike, zvuka i sadržaja. U međuvremenu smo dobili i zvukovnu pozadinu od studenta Medijskog dizajna, Karla Pavlovića.

Foto: Ivana Kos

U osmišljavanju vizualnog identiteta Vam je pomogla studentica Medijskog dizajna, Marina Štefančić. Kako je izgledala vaša suradnja i jeste li zadovoljni rezultatom?

Ovo pitanje upravo pokazuje smjer razvoja ideje koja čini ideju u potpunosti. Dakle, ona uključuje vizualni dizajn i znala sam da mi treba netko tko to može izvesti. Kolega Kuduz sa Medijskog dizajna mi je odmah sugerirao kolegicu Štefančić koja je izvrsno razumjela svoj zadatak. Ta je suradnja zaista bila krasna, ja sam ispričala što želim, a ona se za nekoliko dana javila s gotovim vizualnim predloškom koji smo minimalno doradili. Vizualni dio koji vidimo je ideja Marine Štefančić za koju zaista mislim da je odlična, intuitivna, ima sve najbolje odlike dobre vizualne komunikacije. Za zvučni jingle ili špicu, vidjet ćemo kako će se sve koristiti, zaslužan je Karlo Pavlović, te se jako dobro uklopio i mislim da je odličan.

Kakav je koncept tribine, koliko će se često održavati?

Koncept tribine je jednostavan i pregledan. Tribina se održava svaki mjesec u otprilike četiri mjeseca naše nastave. Mislim da je održavanje tribine jednom mjesečno najjednostavnije i studentima i nama koji radimo na tome. Osmišljena je u četiri bloka, prvi blok je tzv. hard news, odnosno vijesti u najužem smislu te riječi, zato je prvi došao Tihomir Ladišić. Drugi blok se odnosi na sportsko novinarstvo, gdje će studenti odabrati koju vrstu sportskog novinara žele. Treći blok je istraživačko novinarstvo, a u četvrtom bloku ugostit ćemo nekoga s područja kulture. To su četiri ‘zalogaja’ koja možemo podnijeti tijekom semestra, a nadam se da će se ponavljati i u ljetnom semestru.

Koja je Vaša uloga u tribini?

Moja uloga je da izvučem studente iz njihovog stanja pasivnosti i rezigniranosti. Moja prvenstvena uloga je da ih potaknem da se uključe u sudjelovanje, da sami vode razgovore s novinarima, da svaku tribinu vodi jedan student preddiplomskog studija i jedan student diplomskog studija. Zamišljeno je da imamo jednog gosta, no ako studenti žele, mogu biti i dva, naravno ako za to postoje argumenti i ako se gosti međusobno nadopunjuju.

Foto: Ivana Kos

Koga biste izdvojili kao najveću podršku u ostvarenju projekta?

Dobila sam veliku podršku od naše pročelnice Gordane Tkalec, koja je odmah podržala ideju. Također od kolega s Medijskog dizajna gdje bih posebno izdvojila profesora Kuduza i profesora Kuhtu. Kolegica Andrea Kljajić koja je urednica Radija Pressedan jako se zagrijala i uključila u zbivanja. Studenti s diplomskog studija su također bili velika podrška, posebno Vedran Vrabec koji je bio jedan od najboljih studenata preddiplomskog studija i također je izvrstan student na diplomskom studiju. Ono što želimo je dalje nastaviti širiti ‘mrežu’ naše vertikale i povezivati studente, nastavnike i novinare.

Foto: Ivana Kos

Ne propustite: