Hoće li maleni Leon biti prvi Hrvat u Formuli 1

Straha nikada nije bilo, a nema ga ni sada, iako se ponekad radi i o brzinama većim od stotinu kilometara na sat.

Leon Zelenko sa svojim bolidom // Foto: Privatna arhiva
Leon Zelenko sa svojim bolidom // Foto: Privatna arhiva

Kada osmogodišnjak nakon dolaska iz škole odmah odlazi na trening, ne pomišljajući na druženje s vršnjacima, možemo zaključiti kako se radi o iznimnom talentu, daleko ispred svojih godina.

Dani opis odgovara Koprivničancu Leonu Zelenku, kartingašu koji se već sada spominje kao mogući prvi Hrvat u megapopularnoj Formuli 1, no njegov otac i trener čvrsto stoji na zemlji i sve sagledava iz realne perspektive.

– Formula 1 je marketinški sport i sve se gleda kroz financije. Gotovo je nemoguće da tako mala zemlja ima vozača. Da bi to bilo isplativo potrebno je barem 60 do 80 milijuna stanovnika – kaže Danijel Zelenko.

Bilo kako bilo, mlađahni Leon tek je zakoračio u život i mnogo je novih uspjeha pred njim, a gotovo nevjerojatno zvuči kako se u karting bolidima osjeća kao kod kuće već otprilike četiri godine.

– Iz koprivničkog karting kluba ponudili su karting kako bi se u njemu okušala starija kćer, no kada je u njega zasjeo Leon, više se nije dao van. Pokazali smo mu samo što mora raditi i to je bilo dovoljno – otkrio je otac Zelenko.

Straha nije bilo, a nema ga ni sada, iako se ponekad radi i o brzinama većim od stotinu kilometara na sat.

Leon je prve krugove odvozio na stazi koprivničkog kluba, no loši uvjeti nisu dozvoljavali daljnji napredak, stoga otac i sin Zelenko svoje treninge odrađuju u Novome Marofu. Tamo su svaki vikend, a Leon garaži piše i zadaće.

– U Hrvatskoj su vrlo slabi uvjeti, premalo je staza, zbog čega većina vozača odlazi van. Mi vozimo u Austriji, Mađarskoj, Italiji i Sloveniji, a na svakoj utrci pojavi se od 25 do 40 vozača – govori Danijel Zelenko.

Stalna putovanja iziskuju mnogo novaca, a obitelj Zelenko sama se financira.

– Više nije to tako skup sport kao nekad. Danas je najbitniji vozač, a ne sve oko njega. Ako ideš na pet utrka, sama startnina dođe oko 500 kuna, dok je jedan set guma 900 kuna. Bolid se mijenja samo ako se pokvari – kaže Leonov otac.

Leonovi uspjesi, koji uključuju dvije pobjede Sportstil kupa, naslov prvaka Hrvatske u klasi mini 50 te drugo mjesto u višoj klasi Rotax 125 ccm, prepoznati su i od strane talijanske ekipe Interpid. Talijani su Zelenku ponudili ugovor za pet utrka Centralnoeuropskog prvenstva, na kojem je prošle sezone zauzeo sjajno sedmo mjesto od čak 42 vozača.

– To je prvi puta u Hrvatskoj da je netko dobio takav u ugovor – ponosno govori otac Danijel.

Pred Leonom je svakako svjetla budućnost, a otac Danijel nada se da će i koprivnički klub jednoga dana ponovno zablistati u punome sjaju.

– Nakon 19 godina Koprivnica je ponovno osvojila naslov. Ljudi bi htjeli učiniti nešto više, no nitko nema sluha. Nismo imali ni plivače sve dok se nisu izgradili bazeni, što znači da bi se nešto možda i moglo – zaključio je Danijel Zelenko.

Ne propustite: