HRVATSKI IZVOZNICI NAGRADILI NAJBOLJE IZVOZNE REZULTATE U 2018. Zlatni ključevi za Podravku i Belupo

Tržište Bosne i Hercegovine tradicionalno je jedno od najvećih i najvažnijih Podravkinih izvoznih tržišta s 260,3 milijuna kuna izvoza. Na tržištu Ruske Federacije Belupo je, pak, u 2018. godini ostvario 16 posto rasta prihoda u odnosu na 2017.

Udruga Hrvatski izvoznici u srijedu je u sklopu 14. konvencije hrvatskih izvoznika održane pod nazivom “Uloga izvoza u modernoj gospodarskoj politici” Podravki dodijelila “Zlatni ključ” za najboljeg izvoznika u Bosnu i Hercegovinu, a Belupu za najboljeg izvoznika na tržište Ruske Federacije u 2018. godini.

Konvencija je organizirana pod visokim pokroviteljstvom Vlade Republike.

U kategoriji najboljeg izvoznika na BiH tržište bili su nominirani Kraš i Našicecement, dok su u kategoriji za ostale europske zemlje – najbolji izvoznik u Rusku Federaciju u 2018. godini bili nominirani Jadran Galenski laboratorij te  Omco Croatia. Nagrade je, u ime obje kompanije primio član Uprave Podravke i predsjednik Uprave Belupa, Hrvoje Kolarić.

“U uvodnom govoru predsjednik Hrvatskih izvoznika Darinko Bago pohvalio je napredovanje hrvatskog izvoza te najavio nagrađene u 15 kategorija za najveća hrvatska izvozna tržišta. Podsjetio je na vrlo složene uvjete na globalnom tržištu gdje uvoznici djeluju. Tu je istaknuo trend državnog protekcionizma i intervencionizma što usporava globalnu trgovinu i rast gospodarstva. Dodao je da usluge čine 23 posto vrijednosti hrvatskog izvoza, no 43 posto nove vrijednosti izvoza. U Hrvatskoj imamo situaciju da nam od 2017. izvoz slijedi BDP što znači da slijedimo dobar put, ali time ne smijemo biti zadovoljni nego moramo ići dalje”, stoji u zajhedničkom priopćenju Podravke i Belupa.

Skupu se obratio i predsjednik hrvatske Vlade Andrej Plenković.

“Svake godine se na ovakvom događanju može čuti koliko se pozitivnih pomaka u hrvatskom gospodarstvu dogodilo u prethodnoj godini. Svi ste vi pridonijeli da Hrvatska lani ostvari izvoz od 14,5 milijardi eura. To je sve na tragu vizije i ove vlade da naše planove razvoja pretvorimo u stvarnost. Naš kreditni rejting temeljem rejting agencija vraćen je na razinu investicijskog, a izvoznici najbolje znaju kako se to odražavan na njihovu konkurentnost. Ova Vlada je preokrenula trendove koji su bili karakteristični za bivše razdoblje te bilježimo suficite proračuna, a što onda utječe na povećanje plaća i mirovina. BDP smo od 2016. podigli 9,6 %, a rast BDP-a u prvom kvartalu 2019. je i najbolji u EU-u. Smanjili smo javni dug na 89 % BDP‑a, a što sve znači da danas imamo zdraviji rast nego u prethodnom razdoblju.“

Dodao je da su na tom tragu i reforme mirovinskog i zdravstvenog sustava te istaknuo fondove EU-a kao veliki poticaj za domaće investicije.

Preuzimajući “Zlatni ključ” Kolarić je istaknuo da na tržištu Bosne i Hercegovine Podravka prodaje gotovo 730 jediničnih proizvoda iz svog asortimana, a najprodavaniji među njima je Kokošja juha 62 grama.

“Tijekom 2018. godine prodano je više od 12 tisuća tona proizvoda, a ukupan izvoz iznosio je 260,3 milijuna kuna, što tržište Bosne i Hercegovine čini, tradicionalno, jednim od najvećih i najvažnijih izvoznih tržišta. Na tržištu Ruske Federacije Belupo je u 2018. ostvario 16 postotni rast prihoda u odnosu na godinu ranije. I dalje očekujemo nastavak rasta izvoza u Rusku Federaciju, a podaci prvog kvartala 2019. potvrđuju naša očekivanja”, zaključio je Kolarić.

Ne propustite: