Istina o crvenom mesu – koliko često ga trebamo konzumirati

Najzastupljenije crveno meso su svinjetina, teletina i govedina, ali i razne vrste divljači. Unosom crvenog mesa tijelu osiguravamo bjelančevine i vitamine koji pomažu u izgradnji kostiju i mišića.

Ilustracija // Foto: pixabay.com
Ilustracija // Foto: pixabay.com

Iako ima važnu ulogu u ishrani, trebali bismo pripaziti prilikom izbora mesa i načina njegove pripreme. Brojna istraživanja vode se oko konzumacije crvenog mesa i mogućnosti dobivanja raka zbog kancerogenih tvari koje se u njemu nalaze.

Udruga „Prijatelji životinja“ zagovornik je izbacivanja mesa iz prehrane. Naime, iz udruge napominju kako bi proizvodi trebali imati upozorenja da su štetni po zdravlje. Svakako trebamo biti oprezni s mesnim prerađevinama koje uistinu mogu prouzrokovati rak debelog crijeva. Na ovakve optužbe oglasila se i mesna industrija, koja napominje kako se crveno meso treba pronaći na svačijem jelovniku, ali u prihvatljivim količinama. Bogato je željezom i cinkom koji su najviše potrebni u tinejdžerskoj dobi.

Ako gledamo s nutricionističke strane, tada je najbolje konzumirati govedinu koja u 85 grama sadrži samo 180 kalorija, a samim time i mnoštvo hranjivih tvari. Unosom crvenog mesa tijelu osiguravamo bjelančevine i vitamine koji pomažu u izgradnji kostiju i mišića.

Iz navedenog je vidljivo da crveno meso ima brojne pozitivne i negativne strane. Znanstvenici preporučuju konzumaciju nemasnog crvenog mesa tri do četiri puta tjedno. Ostatak vitamina i proteina možemo unijeti ribom i bijelim mesom.

Ne propustite: