Kako se ponaša današnji kupac, koji potrošački trendovi dominiraju?

Najnoviji potrošački trendovi mogu se svesti u tri dimenzije: ubrzanje, sloboda i bliskost.

Ilustracija // Foto: pixabay.com

Praćenje trendova danas je postao nezaobilazan zadatak svih profesionalaca neovisno o industriji u kojoj rade. Trendovi imaju jak utjecaj na naše odnose, razmišljanja, ponašanje, djelovanje, potrošnju… zato je neminovno biti upućen u aktualnost pojedinih trendova, u njihove implikacije na naše živote, naše poslovanje.

GfK Grupa je identificirala najnovije trendove koji se mogu svesti u tri dimenzije: ubrzanje, sloboda i bliskost.

Ubrzanje – užurban način života raspoloživo vrijeme potrošača čini sve vrjednijim. Danas proizvodi trebaju pronaći potrošača, a ne obrnuto. Potrošač zahtjeva sve dobiti odmah na zahtjev, a kao dodana vrijednost je štednja novca i vremena. 86 posto potrošača u Hrvatskoj voli kupovati proizvode koji se prilagođavaju njegovim potrebama, 62 posto će kupiti proizvod i niže kvalitete ako je dostupan kada mu je potreban, dok je kod 78 posto je vrlo važno da su trgovine i usluge uvijek dostupne.

Sloboda – se često u poslovnom svijetu manifestira kao praktičnost, jednostavnost, racionalizacija. Traže se usluge i proizvodi koji će potrošaču pojednostaviti život, preferira se sređen život koji će mu pomoći preživljavanje u rastućem stresu modernog života. Čovjek je ono što je sam stvorio, a ne ono što posjeduje. (kod 75 posto hrvatskih građana iskustva su puno važnija od posjedovanja, 52 posto je uvijek u potrazi za novim proizvodima i uslugama, a 75 posto je spremno platiti više za proizvode koji olakšavaju život)

Bliskost – sve više se cijeni povezanost među ljudima, pogotovo među užim skupinama koje žele i moraju biti i tehnološki povezane (društvene mreže). Kod kupovine jako je važna preporuka, usmena predaja, razmjena iskustva, recenzija. (70 posto hrvatskih građana zanima mišljenje drugih ljudi o onome što kupuju).

Ne možemo pobjeći od činjenice da su svi navedeni trendovi praćeni neprestanim razvojem tehnologije. 2011.-e je u Hrvatskoj bilo 57 posto Internet korisnika, danas ih je 71 posto i s tom brojkom smo se približili prosjeku Zapadne Europe (74 posto). Preko Interneta je 2010.-e godine kupovalo svega 6 posto hrvatskih građana, danas je ta brojka skoro šest puta veća – 33 posto. Najčešće se kupuje preko interneta zbog uštede vremena i povoljnih cijena. Tehnološkom razvoju doprinijelo je i povećanje korisnika smartphone-a s 15 posto iz 2012.-e na 59 posto iz 2016.-e godine.

Generacija Millennials, osobe u dobi od 15 do 35 godine koji predstavljaju 27 posto hrvatske populacije, su govoreći njihovim jezikom, ”Connected consumers”. Oni su još zahtjevniji kada su proizvodi u pitanju: vole biti u interakciji s njima, personalizacija im je jako važna, kao i mišljenje drugih o tome što kupuju. Žele život učiniti što jednostavnijim, a iskustvo im je važnije od materijalnog.

Kada je tehnologija u pitanju, tu im nema premca: skoro svi imaju smartphone (96 posto), svi su na društvenim mrežama (99 posto), 88 posto ih posjeduje notebook, na Facebooku ih je 90 posto, dok je njih čak 90 posto kupilo barem jednom nešto preko interneta.

Uz to su optimističniji od ostatka populacije jer 41 posto vjeruje da će im financijski biti bolje za godinu dana, razlikuju se od ostatka populacije jer su nešto ambiciozniji, više se zabavljaju, u potrazi su za avanturom i užitkom.

Iako se naizgled čini da su i novi trendovi i nove generacije kompleksni u svom izričaju, međutim ta kompleksnost marketinškim stručnjacima samo otvara dodatne mogućnosti kod realizacije i razvoja svojih proizvoda i usluga, te ih tjera na dodatnu kreativnost.

Ne propustite: