KOJE SU POSLJEDICE Ne odvajate se od mobitela ni kad legnete? Promislite malo…

Tek jedna u nizu posljedica korištenja mobitela neposredno prije spavanja je remećenje razine hormona koji reguliraju osjećaj gladi i sitosti što vrlo lako dovodi do pretilosti.

Ilustracija // Foto: Pixabay

Koliko često legnete u krevet pa u ruke uzmete mobitel kako biste ”samo malo surfali” prije spavanja? Dosta često, zar ne? Znate li da je to zaista loše za vaše zdravlje i ima nepovoljan učinak na vaš mozak i tijelo? Razlog štetnosti i lošeg utjecaja je svjetlost koju proizvodi vaš telefon.

Svjetlost koju proizvodi ekran prosječnog pametnog telefona toliko je jaka da slike i tekst na telefonu možemo bez problema čitati i kad vani jako sja sunce. A to je loše za naš organizam jer izlaganjem intenzivnom svjetlu smanjujemo razinu hormona melatonina, popularno zvanog unutarnji sat, koji regulira druge hormone i cirkadijalni ritam organizma.

Pad razine melatonina uzrokuje nepravilno spavanje koje pak vodi nizu problema. Neispavanost, primjerice, uzrokuje gomilanje neurotoksina u organizmu te poteškoće u usvajanju novih znanja. Ako se ne naspavamo dobro ne možemo biti koncentrirani niti izvršavati radne zadatke na visokoj razini jer nam organizam jednostavno ne funkcionira na ”100 posto”.

Još jedna u nizu posljedica korištenja mobitela neposredno prije spavanja je remećenje razine hormona koji reguliraju osjećaj gladi i sitosti što vrlo lako dovodi do pretilosti. Također, ljudi s niskom razinom melatonina skloniji su depresiji, a neka su istraživanja pokazala da izlaganje svjetlu mobitela i poremećen ciklus spavanja potenciraju oboljenje od raka prostate i raka dojke.

Svjetlost koju isijavaju ekrani većine smartphona loše utječu na vid i uzrokuju čak i fizičke promjene na oku i očnim živcima. Neki su proizvođači mobilnih uređaja već osmislili aplikacije koje svjetlost uređaja prilagođavaju čitanju u noćnim satima te reguliraju svjetlost uređaja i tijekom dana.

Unatoč malim koracima ka smanjenju negativnih učinaka, imajte na umu da mobitelima nije mjesto u krevetu. Ugasite tonove prije nego legnete i jednostavno se opustite u krevetu bez mobitela. Zaista vam nije toliko potreban.

Ne propustite: