KVALITETAN SEMINAR Učiteljica OŠ Antun Nemčić Gostovinski Irena Karas upoznala je primjere dobre prakse u norveškom obrazovanju

Sudionici su se u četiri dana seminara upoznali s norveškim obrazovnim sustavom i osnovnom školom Skjelnan ili vrtićem Haugenstykket - ovisno o radnom mjestu, mogućnostima Erasmus+ projekata i eTwinning platformi te se dotakli teme utjecaja IKT alata u vrtićima i osnovnim školama.

Foto: Irena Karas

Učiteljica francuskog jezika u osnovnoj školi “Antun Nemčić Gostovinski” Koprivnica, Irena Karas, sudjelovala je na aktivnosti transnacionalne suradnje pod nazivom “Use of ICT in pre-primary and primary education” u norveškom gradu Tromsø od 13. do 17. siječnja u organizaciji norveške nacionalne Erasmus+ agencije.

Tromsø je najsjeverniji sveučilišni grad koji se nalazi 350 kilometara sjeverno od Arktičkog kruga. Poznat kao glavni grad Arktika ili pak kao “Pariz sjevera”, ovaj povijesni grad je okružen snježnom kapom planina, fjordova i zelenih otoka, a idealna je baza za promatranje polarne svjetlosti koju je koprivnička učiteljica uspjela “uloviti” mobitelom ispred osnovne škole Skjelnan.

Budući da je u vrijeme seminara trajala polarna noć, stanovnici srednje Europe, imali su malih poteškoća s privikavanjem na noć koja traje gotovo 20 sati.

Na seminaru su sudjelovali odgajatelji i učitelji iz Norveške, Austrije, Belgije, Estonije, Njemačke, Irske, Italije, Latvije, Srbije, Slovačke, Slovenije, Švedske i naravno – Hrvatske. Sudionici su se u četiri dana seminara upoznali s norveškim obrazovnim sustavom i osnovnom školom Skjelnan ili vrtićem Haugenstykket – ovisno o radnom mjestu, mogućnostima Erasmus+ projekata i eTwinning platformi te se dotakli teme utjecaja IKT alata u vrtićima i osnovnim školama.

Škola koju su posjetili, osnovna škola Skjelnan, broji 283 učenika u dobi od šest do 13 godina, 27 učitelja, jednog ravnatelja i dvoje zamjenika ravnatelja. Škola radi u jednoj smjeni, posjeduje pet brodova za izvođenje terenske nastave pa čak i vlastiti golf teren koji učenici mogu slobodno koristiti.

Za vrijeme zime učenici se tijekom odmora za ručak mogu skijati, sanjkati ili jednostavno uživati u zimskim radostima školskog dvorišta. Često provode nastavne dane na otvorenom neovisno o vremenskim uvjetima. Zanimljivi uvjeti tu ne završavaju, već se nastavljaju time što svaki učenik škole posjeduje vlastiti iPad koji je povezan s interaktivnom bijelom pločom u svakom razredu.

Učenici iPade nose svojim kućama i služe im kao alat za učenje i pisanje zadaća. Budući da je škola vlasnik svih iPada, učenicima je blokirano korištenje kamere ili aplikacija, osim onih vezanih uz njihovo obrazovanje. Što se ocjenjivanja tiče, ono počinje tek u 7. razredu dok u manjim razredima dobivaju samo opisne ocjene vezane uz napredak.

Posjetili su i Northern Norwegian Science Center gdje su saznali kako rade s najmlađima te koje resurse za učenje programiranja koriste u radu s istima. Sudionici su se iskušali u programiranju BEE BOT-a, malog podnog robota u obliku pčelice koja djecu podučava orijentaciji, procjenjivanju i rješavanju problema.

Odslušali su i zanimljivo predavanje te isprobali interaktivne sprave koje se nalaze na dva kata znanstvenog centra.

Nadalje su se upoznali s platformom eTwinning za odgojno-obrazovne djelatnike koji rade u europskim školama i dječjim vrtićima. Putem spomenute platforme članovi mogu komunicirati, surađivati, razvijati projekte, razmjenjivati znanja i iskustva. Uz eTwinning, sudionici su se upoznali s Erasmus+ programom, programom Europske Unije kojim se podupiru obrazovanje, osposobljavanje, mladi i sport u Europi, i njegovim mogućnostima: obrazovnom mobilnosti pojedinca (KA1) te školskom i strateškom partnerstvu (KA2).

Osim što su dobili detaljne informacije o navedenim platformama, dobili su i smjernice kako napisati kvalitetan projekt u okviru odabranog Erasmus+ programa. Nakon dobivenih podataka, formirali su radne skupine koje su imale zajedničku temu projekta te zajednički krenuli u pisanje istog.

Vidjevši primjer dobre prakse u osnovnoj školi Skjelnan, sve radne skupine u projekt su uključile korištenje IKT alata. Putem odrađenog kontaktnog seminara, prikupili su brojne kontakte za suradnju s kolegama iz različitih europskih škola za suradnju na budućim projektima.

Irena Karas, učiteljica francuskog jezika
Foto: Irena Karas

Ne propustite: