Nije mit – mršavimo i dok spavamo

Manično brojite kalorije, a kilogrami se samo gomilaju? Već ste ljuti, nezadovoljni i jedino što vam pada napamet je da nikad nećete izgledati kako želite i biti zadovoljni? Razmislite prvo o tome koliko i kako spavate.

Više-manje svi težimo nekom fit, zdravom izgledu. Oni marljivi i ustrajni redovito se bave tjelovježbom i zdravo se hrane kako bi bili zdravi i osjećali se dobro u svom tijelu. Oni lijeni ne vježbaju, tu i tamo pojedu nešto zdravo i stalno kukaju kako nikako ne mogu smršavjeti, kako su debeli i da im se mišići ne vide od sala.

U svim nastojanjima da izgledamo što je bolje moguće nikako ne smijemo zaboraviti na jednu stvar – spavanje. Dobar san ima pozitivne učinke na funkcioniranje cijelog organizma i koristan je na brojnim razinama. Samo jedan način na koji nam san koristi je taj što i tijekom spavanja radimo na sebi, odnosno, na svom tijelu.

– Jedna od najvećih pogreški koje ljudi rade je to što ne spavaju dovoljno. Ako ne spavate dovoljno, sprečavate organizam da iskoristi djelovanje hormona rasta koji naše tijelo najviše stvara upravo dok spavamo – objašnjava liječnik Shawn Arent.

Hormon rasta stimulira sintezu proteina u mišićima i upravo zbog njegova utjecaja nam mišićna masa raste, odnosno smanjuje se ako nam tijelo ne proizvodi dovoljno spomenutog hormona. Sljedeći put kad čujete da netko kaže kako mršavimo dok spavamo, nemojte se smijati jer to nije netočno. Hormon rasta, koji se najviše stvara dok spavamo, zadužen je za lipolizu, odnosno proces razgradnje masti u našem organizmu.

– Ako ne spavate dovoljno i konstantno si uskraćujete san, bit ćete pretili. Zašto? Vrlo je jednostavno ­ – organizam vam neće proizvoditi dovoljno hormona rasta, masti u vašem tijelu neće se razgrađivati pravilno i, koliko god se trudili, nećete uspjeti smršavjeti – upozorava Arent.

Idealno bi bilo spavati sedam do devet sati svaki dan, dok je minimum koji ne bismo trebali skraćivati šest sati. Svaki je organizam različit i procesi koji se u njemu odvijaju su jedinstveni, Ipak, znanstveno je dokazano da je za stvaranje dovoljne količine hormona rasta i za njegovo djelovanje organizmu optimalno sedam do devet sati spavanja dnevno.

– Ne treba spavati ni previše ni premalo. Hormon rasta ima svoj ciklus u kojem djeluje na naš organizam i jedino što trebamo je ne uskraćivati mu priliku da to učini – kaže Arent.

Ne propustite: