NOVA PRAVILA Pogledajte koji će sve sustavi morati biti ugrađani u naša vozila

Osobni automobili i laka gospodarska vozila morat će obvezno imati ugrađene i sustave za kočenje u slučaju opasnosti, koji su već obvezni za kamione i autobuse, ali i sustave za zadržavanje u prometnom traku.

Ilustracija // Pixabay.com

Kako bi se zaštitili svi sudionici u prometu i smanjio broj stradalih u prometu, uvode se razni sustavi u automobile.

Od svibnja 2022. u nove modele automobila, a od svibnja 2024. i u postojeće morat će se ugraditi inteligentni sustav za pomoć pri kontroli brzine (ISA), sustav za olakšavanje ugradnje uređaja za blokadu u slučaju vožnje pod utjecajem alkohola, sustav za upozoravanje u slučaju pospanosti i manjka pozornosti vozača, napredni sustav za upozoravanje u slučaju odvraćanja pozornosti vozača, signal za zaustavljanje u nuždi, sustav za detekciju pri vožnji unatrag i uređaj za snimanje podataka o događajima, odnosno “crnu kutiju”, piše Poslovni.hr.

Prema procjenama, ISA bi mogao u EU smanjiti broj smrtnih slučajeva na cestama za 20 posto.

“ISA će vozaču pružati povratne informacije na temelju zemljovida i promatranja prometnih znakova uvijek kada se prijeđe ograničenje brzine. Ne uvodimo ograničavanje brzine, već inteligentni sustav uz pomoć kojeg će vozači točno znati kada prekoračuju brzinu. To neće samo sve nas učiniti sigurnijima, nego i pomoći vozačima da izbjegnu kazne zbog prekoračenja brzine”, izjavila je Różi Tunan, koja je u Parlamentu bila zadužena za ovaj zakonodavni prijedlog.

Osobni automobili i laka gospodarska vozila morat će obvezno imati ugrađene i sustave za kočenje u slučaju opasnosti, koji su već obvezni za kamione i autobuse, ali i sustave za zadržavanje u prometnom traku.

Kamioni i autobusi morat će biti projektirani i proizvedeni tako da najugroženiji sudionici u prometu, kao što su biciklisti i pješaci, budu vidljiviji vozaču, odnosno morat će imati takozvano izravno vidno polje.

Tehnologija izravnog vidnog polja trebala bi se primjenjivati na nove modele od studenoga 2025., a za postojeće modele od studenoga 2028.

Prijedlog uredbe koju je Parlament usvojio treba još odobriti i Vijeće ministara EU.

U Europskoj uniji je lani na cestama poginulo oko 25.100 osoba, što je 200 manje u odnosu na 2017.

U Hrvatskoj je pak lani na cestama poginulo 317 osoba, odnosno 77 na milijun stanovnika. Prosjek Europske unije je 49. Od Hrvatske su lošije samo Bugarska, Rumunjska i Letonija.

Ne propustite: