U KOJOJ STE SKUPINI? Kako dijelimo dobru vijest puno govori o nama

Dijeljenje dobrih vijesti je, generalno gledano, dobra navika. Ipak, sljedeći put kad odlučite podijeliti dobru vijest, razmislite s kim je želite podijeliti i zašto je želite podijeliti baš na taj način.

Ilustracija // Foto: Pixabay

Kad saznate neku dobru vijest, kako reagirate i kome prvom želite reći za to? Uzimate li odmah telefon u ruke i zovete najbolju prijateljicu ili možda objavljujete status na Facebooku? Hvalite li se svojim postignućem pred nekim za koga znate da nema iste preduvjete za ostvarenje uspjeha poput vas ili dobru vijest ipak zadržavate samo za sebe?

Journal of Individual Differences objavio je rezultate istraživanja kojem je cilj bio utvrditi što  način na koji reagiramo na dobre vijesti govori o nama. U istraživanju koje je provela Cara Palmer sudjelovao je 251 ispitanik. Svima su rekli da dobru vijest podijele na način koji im najbolje odgovara i koji i inače prakticiraju.

Jedna skupina ispitanika dobru je vijest podijelila s bliskim prijateljima ili članovima obitelji. Time su bili sigurni da će se publika kojoj prenose dobru vijest veseliti s njima i da će zaista moći uživati i biti sretni zbog dobre vijesti. Prijateljima ili obitelji dobru su vijest prenosile uglavnom žene uključene u istraživanje.

Druga se skupina ispitanika intenzivno hvalila dobrom viješću i to pred ljudima za koje znaju da bi im mogli zavidjeti na sreći i uspjehu. Ova se tehnika prenošenja dobre vijesti više svidjela muškim ispitanicima.

– Žene su osjećajnije i dobru vijest im je najvažnije priopćiti ljudima kojima su im bliski, dok muškarci ipak preferiraju divljenje i vole se pretjerano hvaliti i uživaju kad im netko zavidi. Velika većina barem, ali iznimke, naravno, uvijek postoje – ističe Palmer. Primjerice, žene sklone samohvali neće vijest podijeliti samo s bližnjima. Objavit će je ”na sva zvona” i u tome će čak biti neumjerenije od muškaraca sklonih samohvali.

Treća skupina ispitanika dobru je vijest pohrlila objaviti na društvenim mrežama. Iako žene općenito provode više vremena na društvenim mrežama, u ovom istraživanju nije bilo prevelikih razlika između spolova. Na društvenim su mrežama žene dobre vijesti dijelile podjednako često kao i muškarci. Utvrđeno je ipak da oni skloniji dijeljenju dobrih vijesti na društvenim mrežama pokazuju znakove narcisoidnosti jer im za sve treba široka publika i to po mogućnosti publika koja će im se diviti i odobravati njihov čin.

Dijeljenje dobrih vijesti je, generalno gledano, dobra navika, ističe Palmer. Najbolje je vijest podijeliti s nekim za koga ste sigurni da će u njoj uživati jednako kao i vi. Takvo dijeljenje ima pozitivne učinke i na psihičko zdravlje. Hvalisanje, s druge strane, može dovesti do udaljavanja od prijatelja te izazvati zamjeranje i ogorčenost i na taj način poništiti pozitivan efekt dobre vijesti. Samohvala ne govori ništa pozitivno o onome tko joj je sklon.

– Sljedeći put kad odlučite podijeliti dobru vijest, razmislite s kim je želite podijeliti i zašto je želite podijeliti baš na taj način. Uzmite u obzir i to zanima li uopće vašu publiku vijest koju im planirate prenijeti – savjetuje Palmer.

Ne propustite: