VIKTOR LAZAR Micro:bit tehnologija sve je veći hit u školama

Micro:bit je “sićušno” računalo sa samo dvije tipke. Djeca brzo uče raditi s njime jer radi slično principu Lego kocki. A što je najvažnije, uz raznoliku primjenu potiče kod djece kreativnost i kritičko razmišljanje na zabavan način.

- Najveća vrijednost micro:bitova je što potiču djecu kreativno razmišljati, ističe Viktor Lazar // Foto: Mnovine

Većina nas je već usvojila značenje kratice STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts and Math), no nije suvišno ponoviti kako ona označava obrazovni pristup koji koristi znanost, tehnologiju, inženjerstvo, umjetnost i matematiku s ciljem poticanje kreativnog razmišljanja učenika. Manje znamo što su mikrobitovi i čemu služe? Odgovor smo potražili na ProMikro radionici za nastavnike. Provode je Udruge Međimurski informatički klub Čakovec (MIK) i Mladi informatičari Strahoninca (MIS) u prostoru Tehnološko-inovacijskog centra Međimurja.

Oko 200 nastavnika sa sjevera Hrvatske na ProMikro radionicama

Viktor Lazar microbitovi (4)Predavač je bio Čakovčanin Viktor Lazar, magistar informatike. Radi kao web developer u jednoj varaždinskoj tvrtki, a kao član udruga MIK I MIS predaje teme vezane za programiranje, algoritme, robotiku i elektroniku djeci osnovnoškolskog i srednjoškolskog uzrasta, a sada i odraslima, točnije nastavnicima, poduku o mikro:bit računalima. Uz njega edukaciju na ProMikro radionicama u Čakovcu provode Dejan Drabić, Renato Železnjak i Goran Levačić. Predviđa se osposobljavanje gotovo 200 nastavnika iz Međimurske, Varaždinske i djelom Koprivničko-križevačke županije, informatičkih te drugih nastavnih predmeta. Radionica traje dva školska sata. Što je osnovna ideja ProMikro projekta koji na nivou države uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja provodi Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet u suradnji s Institutom za razvoj i inovativnost mladih – IRIM, Lazar ističe:

– Cilj projekta je da svaki učenik u šestom razredu dobije micro:bit. Namjera edukacije nije da svi učenici znaju programirati, već je osnovna ideja da nauče razmišljati na kritički, algoritamski način. Što znači da ih želimo naučiti rješavanju ne samo informatičkih i matematičkih problema, već stvarnih životnih problema s kojima će se susretati u životu.

* Na kojem principu radi micro:bit?

Viktor Lazar microbitovi (5)– To je samostalno maleno računalo u obliku pločice, a spaja se na “pravo” računalo putem USB kabla. Programiranje njime je jednostavno jer djeca njime dobivaju nešto opipljivo, a komande su toliko jednostavne da su lako razumljive i onima koji nisu na “ti” s elektronikom. Programiranje za početnike gotovo da radi na principu igre s puzzlama ili Lego kocki. Djeci je to zanimljivo, stoga vrlo brzo usvajaju potrebna znanja osnova programiranja.

* Što se može s micro:bitom napraviti?

– Različite stvari kao što su primjerice termometar, kompas ili različite igrice. Nema ograničenja. Omogućavaju i povezivanje putem Bluetootha. Osim tehničkih nastavnih predmeta mogu koristiti i primjerice za glazbeni jer se može i svirati pomoću micro:bita. Lepeza dosad odrađenih projekata na nivou Hrvatske kao što su “glazbena kutijica, simulacija sudara automobila, wattomjer, štedimo energiju uz micro:bit, gustoća vode, brojač koraka…” pokazuje njihovu svekoliku primjenu. Na našim radionicama za djecu napravljene su zanimljive 3D igrice. S naprednijom djecom smo radili vizualizaciju temperature u stvarnom vremenu. Djeci je zabavno raditi s njima i zato su micro:bitovi toliko popularni među školskom populacijom.

Nova uzbudljiva tehnologija izgleda da ulazi na velika vrata u hrvatsko školstvo, ali i međimurske škole. Gdje god se počne raditi s micro:bitovima oni postaju među osnovnoškolskom populacijom hit. A na svima nama je da je usmjerimo u korisnu primjenu rješavanje problema svakodnevnog života.

S mikroračunalima matematika djeci više nije bauk

Željka Mikulić microbitovi (2)
Učiteljica Željka Mikulić znanjima s radionice želi učenicima približiti “strašnu” matematiku

Željka Mikulić, učiteljica matematike OŠ Pribislavec želi novim znanjima iz svijeta informatike učiniti učenicima matematiku zanimljivijom i jednostavnijom:

– Traže se nove metode i pristupi nastavi. Prijavila sam se na radionicu jer su digitalni materijali i sredstva sve više prisutni u svakodnevnoj nastavi, pa tako i u nastavi matematike. Sve više se govori o informatizaciji u nastavi, stoga je dobro čuti i naučiti što se sve iz svijeta informatike i mikroračunala može primijeniti na osnovnoškolskim satovima matematike. Primjenom novih znanja i informatičkih mogućnosti i sama matematika može biti učenicima zanimljivija, a samim time učenici će moći kvalitetnije i lakše usvojiti nastavno gradivo.

 

Viktor Lazar microbitovi (6)
ProMikro radionice za nastavnike provode se u prostoru Tehnološko-inovacijskog centra Međimurja

 

microbitovi (19)
Micro:bit – jeftino malo računalo ima veliku i raznoliku mogućnost primjene
Viktor Lazar microbitovi (10)
Učitelji su zainteresirano i aktivno pratili početnu edukaciju o micro:bitovima

Viktor Lazar microbitovi (3)   

Izvor: Mnovine

Ne propustite: