Zašto (ne) jesti tunu?

Tuna je riba koja može preplivati veliku kilometražu te putem upiti metale i živu kao posljedice zagađenja mora.

Ilustracija // Foto: pixabay.com
Ilustracija // Foto: pixabay.com

Svi znaju da je tuna dobra za zdravlje jer je bogat izvor proteina i zdravih masti, no je li pametno jesti je baš svaki dan?

Tuna je riba koja ima odlično antioksidacijsko svojstvo, a u njezinom sastavu mogu se pronaći vitamin C, cink, mangan i selen. Svi ti spojevi jačaju imunološki sustav i smanjuju rizik od nastanka niza bolesti. Omega tri masne kiseline smanjuju razinu lošeg kolesterola te na taj način spriječavaju rizik od nastanka srčanih bolesti. Zbog visokog udjela proteina, tuna potiče mršavljenje te je odlična za povećanje postotka mišićnog tkiva. Isto tako, ubrzava metabolizam, daje energiju i veću izdržljivost, stoga nije ni čudno što je sportaši svakodnevno svrstavaju u svoj jelovnik.

Ipak, brojna istraživanja su pokazala kako je nije pametno konzumirati svaki dan. Tuna je riba koja može preplivati veliku kilometražu te putem upiti metale i živu kao posljedice zagađenja mora. Te količine žive ne mogu nestati nakon termičke obrade ili nakon procesa konzerviranja ribe. Panika oko trovanja živom počela je 2004. godine kada je američka Agencija za hranu i lijekove trudnicama savjetovala ograničavanje unosa ove ribe u organizam. Naime, u sto grama tune može se pronaći i do 45 mikrograma žive, stoga bi bilo pametnije pronaći neki drugi i bolji izvor protina te omega tri masnih kiselina.

Ne propustite: