Otprilike polovica svih novih automobila preširoka je za standardno parkirno mjesto u europskim gradovima, prema studiji, objavljenoj u trenutku kada se poziva da se preokrene trend kupovanja terenaca i većih vozila.
Prema organizaciji Transport & Environment prosječni novi automobil svake dvije godine postaje širi za jedan centimetar. Standardna širina automobila sada je 180,3 cm prema njihovom istraživanju, što je porast u odnosu na 177,8 cm u 2018.
Organizacija kaže da su od 100 najpopularnijih automobila u Europi 52 preširoka za standardno parkirno mjesto na ulici od 180 cm u velikim gradovima kao što su London, Pariz i Rim.
Također se kaže da sve veći broj velikih SUV vozila ‘ostavlja premalo prostora za ulazak i izlazak putnika iz vozila’ u garažama i parkinzima.
“Automobili desetljećima postaju sve širi i taj će se trend nastaviti sve dok ne postavimo strožu granicu. Trenutačno zakon dopušta da novi automobili budu široki kao kamioni. Rezultat su veliki SUV-ovi i kamioneti u stilu američkog pick-upa koji zauzimaju pločnike i ugrožavaju pješake, bicikliste i sve ostale na cesti”, rekao je James Nix, voditelj politike vozila u Transport & Environment.
Dok popularnost SUV-ova i dalje raste, vozila te vrste također su na meti klimatskih aktivista diljem Europe.
Poznata kao Tire Extinguishers, grupa je ispuhala tisuće guma na terenskim vozilima u zapadnoeuropskim gradovima.
Meta im je bilo i zastupništvo Land Rovera u engleskom gradu Exeteru prošlog kolovoza nakon smrti dvoje djece u Wimbledonu kada je Land Rover probio ogradu i završio na školskom terenu.
Autor: Sanja Pucak