LAKO JE Što raditi kako bi se smanjio stres i izbjegla tjeskoba

Postoje načini na koje je tjeskobu moguće izbjeći, točnije smanjiti šanse da se ona uopće pojavi. Trik je u izboru hobija koji mogu pomoći u opuštanju i rješavanju stresa.

Ilustracija // Foto: Pixabay

Tjeskoba, nažalost, ne zaobilazi nikoga. Ne bira ”žrtve” na temelju imovinskog statusa, fizičkog izgleda, seksualne orijentacije, dobi… jednostavno se pojavi i kad se to dogodi s njome se treba znati nositi. Ipak, postoje načini na koje je tjeskobu moguće izbjeći, točnije smanjiti šanse da se ona uopće pojavi. Trik je u izboru hobija koji mogu pomoći u opuštanju i rješavanju stresa.

– Slikanje i vođenje dnevnika idealno je za opuštanje. Umjesto ”surfanja” i pregledavanja statusa po društvenim mrežama, spoznajte svoju umjetničku i nježnu stranu i pronađite način da je izrazite – savjetuje terapeut Barrie Sueskind.

Susekind nadalje savjetuje da čitanje shvatite kao nešto što vas opušta, kao hobi u kojem možete uživati. Nemojte čitati samo kad ste na to primorani, već koristite knjige kako biste poboljšali kvalitetu življenja. Ako baš ne volite čitati, nađite seriju koja će vas intrigirati i poticati na razmišljanje. To može biti nešto dokumentarno ili iz žanra koji vas zanima. Važno je da vas stimulira da razmišljate.

– Osobno, nema mi ničeg boljeg za eliminiranje stresa i tjeskobe od boravka u prirodi. Kad odem u šetnju, istovremeno uživam, rekreiram se i uživam u svim blagodatima boravka na otvorenom – kaže Susekind. Preporuča šetnje, planinarenje, biciklizam, promatranje ptica… bilo što, važno da ste vani.

Sljedeće što morate naučiti je kako savladati kaos u glavi, kako ”posložiti” misli da vas ne ”napadnu” kad se tome najmanje nadate. Susekind preporuča yogu ili meditaciju koje će vam sigurno pomoći u pronalaženju unutarnjeg mira i balansa.

– Vježbanje je također super način za rješavanje tjeskobe. U fizičkoj aktivnosti i umoru koji dolazi nakon nje ima nešto što smiruje um. U organizmu se tijekom vježbe događa velik broj raznih reakcija i tijelo je nakon vježbe u boljoj formi, a isto vrijedi i za um – savjetuje Susekind.

Renomirani terapeut savjetuje i da naučite nešto novo kako biste se osjećali bolje. Nije važno je li riječ o kuhanju, stranom jeziku, formalnom ili neformalnom doškolovanju… važno je da radite na sebi i da ste svjesni činjenice da ulaganjem u sebe postajete bolji. Time ćete razinu tjeskobe u životu zaista moći svesti na minimum.

Ne propustite: