Zašto je dobro rano ustajati i kako da vam to postane navika

Sa zdravstvene perspektive buđenje u cik zore nema nekih blagotvornih učinaka, no pozitivni učinci na cjelokupnu kvalitetu življenja su brojni.

Ilustracija // Foto: Pixabay
Ilustracija // Foto: Pixabay

”Tko rano rani, dvije sreće grabi” poslovica je u koju vjeruju mnogi, a među njima je i Leo Babauta. Leo je vegan, minimalist, porijeklom je iz Guama i životni je trener. Svaki dan budi se u 4:30 sati iako je, kako kaže, do prije nekoliko godina u to vrijeme još bio budan, a spavao je cijeli dan. Kaže da iz zdravstvene perspektive buđenje u cik zore nema nekih blagotvornih učinaka, no pozitivni učinci na cjelokupnu kvalitetu življenja su brojni.

– Probuditi se rano i pozdraviti novi dan koji je pred vama divna je stvar. Mnogo toga naučio sam iz filozofije Dalai Lame i pozdravljanje svakog novog dana i zahvalnost na njemu samo je jedna dobra stvar. Svaki dan imam svoj ritual koji me umiruje i usrećuje. Ne kasnim, spreman sam za odlazak na posao na vrijeme i kad izađem iz svog doma zadovoljan sam i spreman na sve izazove koje novi dan donosi – govori Leo.

Kao prednost ustajanja u zoru ističe to što većina ljudi tada spava. Promet je miran i čovjek se može u potpunosti posvetiti sebi, bez da ga itko ometa.

– Kad ujutro trčim ili vježbam, naprosto uživam. Volim pogledati u nebo, promatrati izlazak sunca i sam sebi reći ”Kakav divan dan”. Znam, zvuči otrcano, ali ja to zaista radim i uživam u tome. To me usrećuje – otkriva Leo.

Ujutro je, kaže, najproduktivniji tako da sve zahtjevne zadatke rješava čim se probudi. Također, na početku svakog tjedna ujutro sam sebi sastavi plan i postavi ciljeve koje taj tjedan želi realizirati.

– Ako ustanete rano, sve stignete. Stignete doći na posao na vrijeme, možete čak i pješačiti ili ići biciklom jer za to imate vremena – kaže Leo.

Ipak, kaže, ne preporuča da naglo počnete ustajati rano. Počnite s buđenjem pola sata ranije pa nakon tjedan dana još 15 minula ranije i tako redom. Najvažnije je da vam je cijelo vrijeme ugodno jer ćete tako lakše ostvariti cilj – postati ranoranilac. Navečer legnite ranije, čak iako vam se ne spava. Tijelo će vam biti zahvalno jer ustajati rano i lijegati kasno nije kombinacija koju ovaj životni trener preporuča.

– Budilicu udaljite od kreveta. Nemojte je staviti nadohvat ruke kako biste je što jednostavnije mogli ugasiti. Maknite je tako da morate ustati iz kreveta kako biste je ugasili i to je već važan i velik korak u buđenju – savjetuje Leo.

Dodaje kako bismo, ako želimo steći naviku ranog ustajanja, čim ugasimo budilicu trebali izaći iz spavaće sobe jer nam tako neće pasti napamet da ostanemo u krevetu i spavamo. Ne treba previše razmišljati, važno je samo ustati i smisliti dobar razlog za to koji će nas motivirati da to učinimo.

– Rano buđenje trebali bi shvaćati kao nagradu, ne kao kaznu. Zvuči nemoguće, ali ako se, primjerice, nagradite šalicom ukusne kave kad se probudite, drugo jutro to će biti vaš motiv za ustajanje. Spravite si ukusan doručak, čitajte, gledajte izlazak sunca; što god vas usrećuje i pruža vam zadovoljstvo, to neka postane dio vaše ranojutarnje rutine – dodaje Leo.

Probuditi se rano kako biste čitali blogove ili pregledavali statuse na društvenim mrežama besmisleno je, osim ako je to jedini razlog zbog kojeg ste odlučili rano ustajati. Iskoristite to dodatno vrijeme kvalitetno.

Ne propustite: