HŽ Infrastruktura je sa zajednicom ponuditelja koju čine tvrtke Interkonzalting i PlanAxis potpisala ugovor za izradu tehničke dokumentacije za cjelovitu obnovu zgrade zagrebačkog Glavnog kolodvora vrijedan 330.000 eura + PDV. Obnova se financira iz kredita Europske investicijske banke koji je osigurala Vlada Republike Hrvatske. Ovaj ugovor predstavlja drugu fazu projekta obnove zgrade te uključuje izradu idejnog i glavnog projekta s ishođenjem svih potrebnih dozvola.
Rok za izradu tehničke dokumentacije je dvije godine, a obuhvatit će konstrukcijsku i energetsku obnovu zgrade, perona i nadstrešnica, ugradnju nove rasvjete, sustava grijanja i hlađenja te uređenje okoliša. Plan je da zgrada bude samoodrživa, odnosno da se koriste obnovljivi izvori energije putem solarnih panela koji će biti postavljeni na peronske nadstrešnice, priopćili su iz HŽ Infrastrukture.
“Potpisivanjem ovog ugovora prelazimo u ključnu fazu cjelovite obnove zgrade zagrebačkog Glavnoga kolodvora — srca željezničkog prometa i važnog zaštićenog kulturnog dobra. Tako stvaramo preduvjete da ovaj kolodvor, najvažnije željezničko čvorište u Hrvatskoj, postane moderniji, energetski učinkovitiji i pristupačniji svim putnicima, uz očuvanje njegove povijesne i kulturne vrijednosti. Radi se o projektu od nacionalnog značaja te zato Vlada Republike Hrvatske putem Ministarstva mora, prometa i infrastrukture nastavlja snažno podupirati ulaganja u željezničku infrastrukturu, svjesna da samo moderni i kvalitetni kolodvori mogu pratiti transformaciju željeznice u glavni stup održive mobilnosti”, izjavio je državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek.
Predsjednik uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić istaknuo je da potpisivanje ovog ugovora označava iznimno važan trenutak u razvoju željezničkog prometa na području grada Zagreba.
“Zgrada kolodvora stara 133 godine spomenik je kulture i zato smo obvezni zadržati njezin izvorni oblik što je više moguće, dok ju je s druge strane potrebno prilagoditi 21. stoljeću. Radi se o najvećoj zgradi željezničkoga kolodvora u Hrvatskoj kroz koju na dan prođe i do 30.000 putnika”, kazao je Ivan Kršić.
Direktor tvrtke Interkonzalting Hari Vladović-Relja naglasio je da im je velika čast i odgovornost sudjelovati u obnovi zgrade zagrebačkog Glavnog kolodvora.
“Naš je zadatak uskladiti zahtjeve konzervatorske zaštite s modernim rješenjima konstrukcijske i energetske obnove, sigurnosnih sustava i pristupačnosti, osobito osoba smanjene pokretljivosti. Vjerujemo da ćemo u predviđenome roku izraditi kvalitetnu dokumentaciju koja će biti temelj za izvođenje radova i stvaranje suvremenog, sigurnog kolodvora dostojnog glavnoga grada”, rekao je Hari Vladović-Relja.
Nakon izrade dokumentacije, slijedi treća faza, a to je raspisivanje natječaja za radove koji bi trebali trajati oko tri godine. Procijenjena vrijednost radova je oko 70 milijuna eura.