Srijeda, 7. prosinca 2022.

U sklopu Erasmus+ projekta učiteljice OŠ Fran Koncelak Drnje boravile u Portugalu

Učitelji su aktivno sudjelovali u organiziranim predavanjima i radionicama. Imali su priliku izmijeniti svoja iskustva u poticanju čitanja te raspraviti o zajedničkom problemu popularnosti čitanja među učenicima

Preporučujemo

U sklopu Erasmus+ projekta Teaching, Improving and Training Literacy Education (TITLE), učiteljice Ana Tustonjić Domba, Martina Hrastić Farkaš i knjižničarka Stjepana Kadić iz Osnovne škole Fran Koncelak Drnje boravile su od 6. do 11. studenoga u portugalskom gradu Lagos.

Na drugom JSTE-u (Joint Staff Training Event) portugalski Erasmus+ tim TITLE ugostio je po tri učitelja iz Estonije, Italije i Hrvatske.

Učitelji su aktivno sudjelovali u organiziranim predavanjima i radionicama te su imali priliku izmijeniti svoja iskustva u poticanju čitanja, a učiteljice i školska knjižničarka iz drnjanske škole upoznale su se s razvojnim planom portugalske škole.

“Za razliku od našeg sustava, ondje je učiteljima dana mogućnost da slobodno mijenjaju nacionalni kurikulum do 25 posto, iako mogu tražiti i veću mogućnost interveniranja. Prema potrebi, mogu primjerice predmet Fiziku odslušati samo u 7. razredu, a Kemiju u 8., umjesto da dvije školske godine imaju oba predmeta. U skladu s time, u ovoj su školi dodana dva nova predmeta, Web radio i School rock te uglavnom nema ocjenjivanja, što nije slučaj s nekim drugim portugalskim školama”, istaknule su učiteljice iz drnjanske škole.

Umjesto ocjena, učenici dobivaju izvješća tri puta godišnje, dok zadnje, četvrto izvješće ipak rezultira ocjenom koja im je potrebna za upis u srednju školu. Ovakve su promjene detaljno razrađene u njihovom Intervencijskom planu koji traje tri godine te je pomno praćen od strane njihovog ministarstva.

Učiteljice iz OŠ Fran Koncelak u Portugalu
Foto: OŠ Fran Koncelak Drnje

Učiteljice iz drnjanske škole su sudjelovale i na radionici o Web 2.0 alatima te njihovoj primjeni u nastavi, koju je održao Mário Miguel Pereira Guedes, prof. portugalskog i talijanskog jezika i eTwinning ambasador, a koristile su Word art, Answer Garden, QR Code generator, Google slides, Canvu, Bitly i Bitmoji.

Motivaciju za kreativnijom obradom lektirnih djela svakako je potaknula dramska radionica Nelde Magalhaes. Članica Eksperimentalnog kazališta u Lagosu pokazala je zanimljive načine predstavljanja određenih likova i pojava iz priča.

S obzirom na to da je konačni cilj projekta izraditi zajedničku grafičku novelu, učiteljica likovne kulture Sara Silva za sve je sudionike održala predavanje o grafičkim novelama i stripu te radionicu izrade stripa.

Učitelj glazbene kulture Bago d’Uva održao je radionicu Pronađi svoj glas. Vježbajući tehnike disanja, učiteljima je svratio pažnju na upoznavanje vlastitoga glasa i njegovih mogućnosti te zanimljivim metodama pokazao načine kako se bolje služiti glasom tijekom izvođenja nastave.

Posjet gradskoj knjižnici Municipal Library Dr. Julio Dantes, uz obilazak prostora, učiteljima je omogućio i prisustvovanje kratkom glazbeno-scenskom nastupu.

“Gradska knjižnica mjesto je okupljanja građana na zanimljivim radionicama i predavanjima. Za razliku od hrvatskog knjižničarstva, koje je izvrsno organizirano i napredno, portugalski knjižničari još uvijek ručno ispisuju posudbu knjiga – i u školskim i u gradskim knjižnicama. Također, programi su im dosta jednostavni, a prostor skromno opremljen, stoga mjesta za napredak u ovoj struci itekako ima”, istaknula je knjižničarka iz drnjanske škole Stjepana Kadić.

Uz obilazak grada i vožnju Atlantskim oceanom, učiteljice su posjetile i Sagres, najzapadniju europsku točku.

- Advertisement -

Najnovije objave

Vezane vijesti