Na varaždinskom Željezničkom kolodvoru u petak je pušten u promet novi dizel-motorni vlak za regionalni prijevoz na relaciji Varaždin – Čakovec – Varaždin. Dizel-motorni vlak proizvela je tvrtka Končar – Električna vozila. Tim povodom HŽ Putnički prijevoz organizirao je promotivnu vožnju Varaždin – Čakovec na kojoj su prisustvovali državni tajnik Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek, predsjednik uprave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić, član uprave Končara Ivan Paić te predstavnici jedinica lokalne i regionalne samouprave, gradonačelnik Varaždina Neven Bosilj, župan Varaždinske županije Anđelko Stričak, župan Međimurske županije Matija Posavec, gradonačelnici Novog Marofa Siniša Jenkač i Ludbrega Dubravko Bilić.
Izrazivši zadovoljstvo puštanjem u promet 70. niskopodnog vlaka, predsjednik prave HŽ Putničkog prijevoza Željko Ukić kazao je kako su na području Varaždinske i Međimurske županije prošle godine prevezli oko 1,3 milijuna putnika, a dobre rezultate bilježe i u projektima besplatnog prijevoza.
“Tome doprinose i novi vlakovi koji već voze na ovom području, a ovaj novi će u jutarnjim satima izravno povezivati Čakovec i Varaždin sa Zagrebom. U kolodvoru Varaždin izgrađena je i punionica za baterijske vlakove. Upravo pripremamo i novi projekt kojim planiramo nabaviti još elektrobaterijskih vlakova i sagraditi punionicu u Kotoribi kako bismo i tim vlakovima na ovom području osigurali još kvalitetniji prijevoz”, istaknuo je Ukić.
Varaždinski gradonačelnik naglasio je kako su ovi projekti od velike važnosti za građane.
“Drago mi je što ćemo konačno dobiti izravnu liniju između Čakovca, Varaždina i Zagreba, dakle bez presjedanja. Ovo je hrvatski proizvod, moderan Končarov hibridni vlak koji je kombinacija dizela i električnog pogona s baterijom koja drži više od 200 kilometara i taj vlak će za početak jednom dnevno povezivati u oba smjera Varaždin i Zagreb. Želja je da se obnove i pruga do Koprivnice i pruga do Zaboka pa će vlakovi koji mogu voziti 120 do 130 kilometara na sat zaista moći i ostvarivati tu brzinu. Ugovor za prugu Varaždin – Koprivnica je potpisan, radovi su u tijeku, ali očekuje se završetak radova tek krajem 2027. godine. Kada se to završi, Varaždin i Zagreb će preko Koprivnice biti udaljeni sat vremena vlakom. HŽ je aplicirao i na natječaj Europskog socijalnog fonda preko kojeg bi se trebala obnoviti pruga Varaždin – Zabok i vjerujem da će se i ta pruga u razdoblju od tri do četiri godine obnoviti pa će Varaždin biti povezan sa Zagrebom i preko Koprivnice, Dugog Sela i preko Zaboka, Zaprešića i imat ćemo dvije opcije i puno vlakova koji će prometovati između Varaždina i Zagreba i to u sat, sat i pol vožnje. To zaista puno znači za naše građane, za mobilnost i povezivanje gradova”, rekao je gradonačelnik Neven Bosilj.
Dizel-motorni vlak za regionalni prijevoz serije 7023 trodijelna je niskopodna garnitura. Maksimalna brzina vlaka je 120 km/h, a ima 167 sjedećih mjesta i 175 stajaćih mjesta. Opremljen je s četiri para dvokrilnih vrata i ima dvije rampe za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima te prostor za bicikle. Sjedala su izvedena kao dvosjedi, osim u dijelu prostora namijenjenog osobama sa smanjenom pokretljivošću u koji su ugrađena preklopna sjedala. Zahvaljujući dvokrilnim širokim vratima, omogućen je brzi izlazak i ulazak većeg broja putnika. Vlak je opremljen suvremenim sustavom grijanja i hlađenja te videonadzorom, a putnicima u vlaku omogućen je besplatan pristup internetu (WiFi). Zaustavljanja u kolodvorima i stajalištima najavljuju se putem audio-vizualnog sustava za informiranje putnika. U prometu je moguće funkcionalno spajanje dizel-motornih vlakova s niskopodnim vlakovima nove generacije, čime se osigurava veći kapacitet. Novi vlakovi doprinose i očuvanju okoliša smanjenjem emisija štetnih plinova, čime željeznički prijevoz pridonosi održivosti prometnog sustava u Hrvatskoj.
Izvor fotografija: Grad Varaždin


















