Četvrtak, 20. lipnja 2024.

Grupa Podravka pohvalila se da je u prvom kvartalu 2024. zabilježila značajan rast prihoda

Neto dobit Grupe Podravka u prvom kvartalu 2024. iznosila je 23,5 milijuna eura, što je za 7,8 milijuna eura, odnosno 49,7% više nego u istom periodu prošle godine

- Oglas -

Grupa Podravka i u 2024. nastavlja s pozitivnim trendom porasta rezultata i profitabilnosti.

Priopćenje koprivničke kompanije prenosimo u cijelosti.

“U prva tri mjeseca ove godine prihodi od prodaje iznosili su 191,8 milijuna eura, što je 15,9 milijuna eura, odnosno 9,1% više u odnosu na prvo tromjesečje prošle godine. Prihodi segmenta Prehrane pritom su iznosili 146,5 milijuna eura i veći su za 14,8 milijuna eura te 11,3% u odnosu na isto razdoblje 2023. Rast Prehrane zabilježen je u gotovo svim regijama. Međunarodna tržišta rasla su 22,1%, jugoistočna Europa 10,4%, a Hrvatska i Slovenija 5,5%. Porast prihoda od prodaje zabilježen je i kod segmenta Farmaceutike. U odnosu na prvi kvartal 2023., rasli su za 2,5%, što je 1,1 milijun eura više, odnosno ukupni iznos od 45,3 milijuna eura.

- Oglas -

Neto dobit Grupe Podravka u prvom kvartalu 2024. iznosila je 23,5 milijuna eura, što je za 7,8 milijuna eura, odnosno 49,7% više nego u istom periodu prošle godine. Pritom je neto dobit Prehrane rasla gotovo dvostruko u odnosu na prva tri mjeseca 2023., za 95%, te iznosila 14,5 milijuna eura. Neto dobit Farmaceutike porasla je za 9,1% i u prva tri mjeseca ove godine iznosila devet milijuna eura. Operativna dobit Grupe prije amortizacije (EBITDA) u prvom je tromjesečju 2024. dosegla 37,9 milijuna eura, što je 10,6 milijuna eura više nego u prva tri mjeseca 2023.

Poslovna zgrada Podravke
Poslovna zgrada Podravke u Koprivnici // Foto: GČM

“U rezultatima prvog kvartala osobito me raduje dvoznamenkasti rast prihoda od prodaje u kojem se snažno ističe rast prodaje u zapadnoj i srednjoj Europi. Ovako snažan rast prodajnih prihoda pokazuje da naša fokusiranost na jačanje prodaje, povećanje broja kupaca te profitabilnosti i prepoznatljivosti proizvodnog portfelja na izvoznim tržištima  daje dobre i jasno vidljive rezultate koji se ogledaju i u rastu količina prodane robe i u rastu profitabilnosti. Smatram da je snažan rast prodaje najbolja nagrada za brojne, i često vrlo teške, promjene koje smo unutar segmenta Prehrane provodili u proteklom razdoblju. Zato smatram potrebnim još jednom istaknuti ključnu važnost promjene prodajnih politika na inozemnim tržištima kroz koje smo osigurali da se naši proizvodi na bogatijim tržištima od hrvatskog prodaju po, u prosjeku, većim cijenama nego u Hrvatskoj. Zadovoljstvo potrošača i s njim povezan rast prodaje jedini su kvalitetan izvor dobrih financijskih rezultata, ali i stabilnog budućeg rasta poslovanja. Zato postignuti rezultati ohrabruju, ali i motiviraju da bez opuštanja ustrajemo u provođenju svih planova i projekata kojima ćemo osigurati još bolje zadovoljenje potreba naših potrošača, ali i privući nove potrošače. Slično Prehrani, jačanje portfelja i tržišnog nastupa prioriteti su kojima se vodio i farmaceutski dio Grupe, odnosno Belupo. Sve to rezultiralo je dobrim početkom 2024. za cijelu Grupu. Želim stoga zahvaliti i čestitati svim radnicima Grupe Podravka, kako u Hrvatskoj, tako i u inozemstvu na ostvarenim rezultatima i osobnom doprinosu koji svakodnevno dajete rastu i uspjehu Grupe”, poručila je Martina Dalić, predsjednica uprave Podravke.

Kako bi dodatno osnažila svoje prisustvo na globalnom tržištu te osigurala i podržala ostvarivanje strateških ciljeva postavljenih poslovnom i strategijom održivosti, Podravka je početkom godine redizajnirala svoj vizualni identitet. Novi vizualni identitet prilagođen je novom vremenu te potrebama i ciljevima kompanije, a prvi puta korporativni logotip Grupe Podravka odvojen je od proizvodnog logotipa brenda Podravka.

Nova Podravkina tvornica tjestenine
Nova Podravkina tvornica tjestenine // Foto: Podravka

Samo nekoliko dana nakon predstavljanja novog vizualnog identiteta, otvorena je nova Podravkina Tvornica tjestenine, prva u segmentu Prehrane nakon 17 godina. Radi se o investiciji vrijednoj više od 15 milijuna eura. Gradnjom tvornice predviđena je i mogućnost daljnjeg širenja tehnoloških kapaciteta i proizvodnog asortimana, kao i daljnjeg ulaganja u obnovljive izvore energije, odnosno sunčanu elektranu.

Ostatak investicijskog ciklusa i početkom ove godine provodi se prema planu, u skladu sa Strategijom poslovanja Grupe Podravka do 2025. Tijekom prvog kvartala 2024. realizirane su investicije u iznosu od gotovo 25 milijuna eura, što je dvostruko više nego u istom razdoblju lani. Prioriteti investicijskog ciklusa ostaju isti, a to su ulaganja u modernizaciju, uvođenje novih tehnologija i digitalizaciju, podizanje efikasnosti i energetske učinkovitosti te daljnje unapređenje uvjeta rada. Završetak najveće investicije u sklopu Strategije poslovanja, izgradnje logističko-distributivnog centra u Koprivnici, ukupne vrijednosti od 48 milijuna eura, očekuje se u drugom dijelu godine. Ovom investicijom Grupa Podravka povećat će svoju efikasnost u logističko-distributivnom segmentu poslovanja kroz optimizaciju broja skladišnih prostora, minimizaciju internog transporta te veću kontrolu troškova.

- Oglas -

Investicija u modernizaciju i povećanje kapaciteta primarne prerade svježe rajčice koja obuhvaća izgradnju pogona u okviru postojeće tvornice Kalnik u Varaždinu je dovršena.  Obavljaju se posljednje pripreme za početak komercijalne proizvodnje koja se planira  u trećem kvartalu ove godine kada počne sazrijevanje rajčice. Za potrebe nove tvornice Podravka organizira proizvodnju rajčice na vlastitim površinama i kod kooperanata ukupne veličine od oko četiristo hektara na kojima je počela sadnja rajčice. Kooperantsku proizvodnju Podravka i dalje nastavlja u Istri, ali i dodatno širi na kontinentu, od sjeverozapadne Hrvatske do Slavonije.

U 2024. nastavljamo i s ulaganjima u poljoprivrednu mehanizaciju i popratnu opremu. Investicija će rezultirati uštedama u troškovima agrotehničkih operacija te osigurati potrebne sirovine za novu tvornicu primarne prerade svježe rajčice u kontinentalnoj Hrvatskoj. Također, nastavljamo i s ulaganjem u navodnjavanje poljoprivrednih zemljišta. Ulaganjem u navodnjavanje osiguravamo veće količine kvalitetne sirovine za Podravkine tvornice, proizvodnju sirovine kontroliranog podrijetla, a smanjit će  se i potreba za uvoznom sirovinom, poticati domaća proizvodnja, smanjiti troškovi proizvodnje gotovog proizvoda te povećati prinosi povrća i ostalih kultura.

Također, u tijeku je i druga faza ulaganja u sunčane elektrane, sufinancirane sredstvima Modernizacijskog fonda. Projekt povećanja udjela obnovljivih izvora energije, u skladu sa Strategijom održivog poslovanja Grupe Podravka do 2030., pokrenut je još prošle godine, a završetak i instalacija dodatnih gotovo 8,5 kW snage očekuje se krajem ove godine”, istaknuli su iz koprivničke kompanije.

Oglas

Najnovije objave

Vezane vijesti