22.2 C
Zagreb
Četvrtak, 6. kolovoza 2020.

Vježbe logopedice dječjeg vrtića Maslačak Antonije Vranić za poticanje ranog jezično–govornog razvoja kod djece

Preduvjeti za razvoj govora su: uredno razvijeni govorni organi, uredan sluh, uredan intelektualni razvoj i poticajno okruženje

Preporučujemo

U sklopu projekta ‘Zaposli pa pomozi’ Novigrad Podravski raspisao natječaj za zapošljavanje

Općina Novigrad Podravski raspisala je oglas za prijem u radni odnos na određeno vrijeme za obavljanje poslova u sklopu projekta 'Zaposli pa pomozi'. Općina traži...

Pogledajte fotogaleriju iz Legrada s utakmica između Borca i Tehničara te Osvita i Graničara

Borac iz Imbriovca osvojio je tradicionalni turnir u Legradu koji se igra u povodu Dana pobjede i domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja. U velikom...

Borac Imbriovec na jedanaesterce dobio Tehničar Cvetkovec i osvojio turnir u Legradu

U Legradu je završen tradicionalni nogometni turnir u povodu Dana pobjede i domovinske zahvalnosti i Dana hrvatskih branitelja. U srijedu su odigrane utakmice za poredak...

Poznat je raspored uzvratnih utakmica četvrtfinala Županijskog kupa, najneizvjesnije će biti u Cvetkovcu

Poznat je raspored uzvratnih utakmica četvrtfinala koprivničko-križevačkog Županijskog nogometnog kupa. Tri će se utakmice odigrati u subotu, a jedna u nedjelju. Najneizvjesnije trebalo bi biti...

Razvoj dječjeg govora je vrlo složen proces koji se odvija pod utjecajem različitih čimbenika. Stoga je Antonija Vranić, logoped dječjeg vrtića Maslačak pripremila zanimljiv tekst i vježbe koji će pomoći mnogim roditeljima u radu s njihovom djecom i razvoju njihovog govora.

Preduvjeti za razvoj govora su: uredno razvijeni govorni organi, uredan sluh, uredan intelektualni razvoj i poticajno okruženje.

Obitelj je najbliže i najprirodnije okruženje djeteta, i zato ima najveću ulogu u procesu razvoja djetetova govora. Razvoj jezika i govora odvija se po predvidivim etapama.

Ipak, svako dijete je jedinstveno te ima svoj individualni tempo razvoja. Važno je napomenuti da bi dijete počelo govoriti, ono najprije treba pokazati razumijevanje riječi kojih čuje i koje ga okružuju.

Oko prve godine, dijete progovara svoju prvu riječ, i time ulazi u jezično razdoblje. Nakon pojave prve riječi, rječnik brzo raste i dijete počinje usvajati jezična pravila.

– Obično djeca jezik usvajaju lako, s ugodom i bez napora kroz svakodnevne aktivnosti. Ako to nije tako, ulazimo u kontinuum različitih odstupanja u razvoju jezika: od blažih, kada se samo pojačanom stimulacijom može uspješno djelovati na razvoj jezika i govora kod djeteta, do težih, koji zahtijevaju provođenje ciljanih vježbi za korekciju nastalih poremećaja – istaknula je Antonija.

Poneka djeca uspiju nadoknaditi to rano zaostajanje. No, svakako je bitno procijeniti je li riječ samo o kašnjenju u jezično-govornom razvoju kao individualnoj karakteristici djeteta, ili o pravom poremećaju.

Neki od savjeta kako poticati rani jezično-govorni razvoj:

  • Poštujte i prihvaćajte djetetov interes
  • Provjeravajte razumije li dijete što mu se govori, ako je potrebno, pojednostavite govor, ponovite, govorite sporije
  • Potičite i izazivajte djetetovo spontano glasanje kad god je moguće (npr. Auto ide brrr; Jako nam je fini ručak, mmm, njam njam…)
  • Potičite upotrebu gesti, ako dijete još ne govori (geste „daj“, „pa-pa“, geste za jesti, piti)
  • Ne ispravljajte dijete i ne inzistirajte da suhoparno, „ko papagaj“, ponavlja za Vama (samo ponovite ispravno)
  • Puno ponavljajte pojedine riječi u različitim oblicima bez obzira na to što ih dijete još ne upotrebljava (npr. lopta, lopte, loptama, loptu…/To je lopta. Vidi kolike lopte. Idemo se igrati loptama. Daj mi malu loptu.)
  • Govorite ispravno djetetu. Budite dobar govorni model. Nemojte mu tepati.
  • Razgovarajte s djetetom o svemu što trenutačno radite s njim
  • Imenujte: dijelove tijela (na djetetu, sebi), osobe, igračke, odjeću, hranu, pribor za jelo…
  • Dok zajedno listate slikovnicu ili gledate crtić, imenujte likove, opisujte likove, opisujte slike, prepričavajte događaje, potičite dijete da i ono imenuje, da prepričava prošle događaje, priča o budućim događajima
  • Zajedno s djetetom crtajte, bojite, modelirajte, potičite finu motoriku šake i prstiju.
  • Pjevajte, plešite i plješćite zajedno s djetetom. Na kraju stiha pričekajte, dajte djetetu priliku da završi stih
  • Bavite se raznim tjelesnim i sportskim aktivnostima
  • Uključite dijete u svoje dnevne aktivnosti

– Uočite ono što dijete može i u čemu je spretno te na tome gradite zajedničku igru i gradite nove poticaje. Važno je da budete pri tome razigrani, veseli, smiješni, nespretni… jer ćete tako najlakše pridobiti i zadržati djetetovu pažnju – zaključila je Antonija.

Najnovije objave

U Hrvatskoj 28 novih slučajeva zaraze koronavirusom, jedna je osoba preminula

U protekla 24 sata zabilježeno je 28 novih slučajeva zaraze virusom SARS-CoV-2 te je broj trenutno oboljelih u Hrvatskoj danas ukupno 561, izvijestio je...

Na području Koprivničko-križevačke županije nema novih slučajeva zaraze koronavirusom

Stožer civilne zaštite Koprivničko-križevačke županije obavještava javnost kako na području županije jedanaesti dan zaredom nema novih slučajeva bolesti Covid-19. Na kućnom liječenju je samo jedna...

U sklopu projekta ‘Zaposli pa pomozi’ Novigrad Podravski raspisao natječaj za zapošljavanje

Općina Novigrad Podravski raspisala je oglas za prijem u radni odnos na određeno vrijeme za obavljanje poslova u sklopu projekta 'Zaposli pa pomozi'. Općina traži...

Provalio u vikendicu iz koje je ukrao televizor i plinski bocu

Policija Policijske postaje Ludbreg zaprimila je prijavu 58-godišnje žene, kojom prijavljuje da je nepoznati počinitelj od 1. do 5. kolovoza provalio u vikend kuću...

Provalio u benzinsku postaju iz koje je ukrao veliku količinu cigareta

U srijedu, 5. kolovoza, u ranim jutarnjim satima u Murskom Središću, Ulici Josipa Broza Tita, nepoznati počinitelj provalio je u prostor benzinske postaje odakle...